بهترین مکان برای قرار دادن میز مدیریت اداری

انتشار : 1402/09/30
بروزرسانی : 1402/10/02
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 5 دقیقه

اگر مدیری هستید که ساعت ها وقت خود را پشت میز می گذرانید، بهتر است به چیدمان مبلمان اداری اتاق خود، بیشتر دقت کنید. در این میان، محل قرار گرفتن میز مدیریت اداری در اتاق هم اهمیت زیادی دارد. 

یک میز کار می تواند آسیب های جدی به بدن انسان وارد کند و بهره وری او را در محیط کار، به شدت پایین بیاورد. طراحی مدرن و موثر مبلمان و میز اداری، و طراحی و اجرای یک چیدمان اداری منطبق با اصول طراحی داخلی دفتر کار، بهره وری کارکنان را افزایش می دهد. بنابراین سرمایه گذاریی که در این زمینه انجام می دهید، خیلی زود به شما باز خواهد گشت. 

در این میان مدیر به عنوان مفز متفکر شرکت، که باید بهترین تصمیمات را در در چالش ها و بحران ها بگیرد و فعالیت های کارمندان را نظارت و مدیریت کند، به شرایطی مطلوب در اتاق کار خود نیازمند است. 

کدام میز مدیریت اداری را بخریم؟

مدیری که ساعات طولانی کار را در اتاق و پشت میز مدیریت می گذراند، باید تجهیزات و مبلمان اداری کار شده در دفترش را دوست داشته باشد و با آن احساس راحتی کند. کدام یک از فاکتورهای زیر برای شما به عنوان مدیر در انتخاب میز مدیریت مهم است؟

  • ابعاد 

هیچ مدیری نمی خواهد وقتی برگه های گزارش کارمندان را روی میز پخش و آن را بررسی می کند، کاغذها از کنار میز کار، روی زمین پخش شوند، یا او نتواند به دلیل محدودیت فضای سطح میز مدیریت، کار خود را به خوبی انجام دهد. به همین دلیل است که معمولا بزرگ ترین میز اداری هر برند معتبر تولید و فروش مبلمان اداری، میز مدیریت اداری است.

220 تا 250 سانتیمتر، طولی است که معمولا برای میز مدیریت در نظر گرفته می شود. عرض 190 سانتیمتر و ارتفاع استاندارد همه ی میزهای اداری هم 75 سانتیمتر است. 

میز مدیریت مدرن

  • متریال

امروزه میز ام دی اف تقریبا تمام بازار میز اداری را پر کرده است. قطعا این اتفاق تصادفی نیست و ام دی اف که پیش از این امتحانش را در تولید کابینت آشپزخانه پس داده، قابلیت های منحصر به فردی برای ساخت تجهیزات خانگی و اداری دارد. 

یک میز مدیریت ام دی اف، علاوه بر داشتن استحکام لازم، با داشتن روکش جذاب و مناسب، می تواند نیازهای مدیر را در اتاقش رفع کند. از آن جا که معمولا میز مدیریت اداری در جلسات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام انتخاب روکش مناسب آن در نظر داشت، موضوع لکه گیری است. روکش های ملامینه در این زمینه انتخاب های مناسبی هستند و ضمن داشتن تنوع رنگ، اثر انگشت و لکه های مختلف دیگر بر روی آن نمی ماند و به راحتی پاک می شود. 

برای آشنایی بیشتر با ویژگی های میز مدیریت اداری مدرن، مقاله ی زیر را بخوانید. 

میز مدیریت اداری را کجای اتاق قرار دهیم؟

حتما پیش از خرید هر میز اداری، فضایی که قرار است میز در آن جا قرار داده شود را به طور دقیق اندازه گیری کنید. اگر تجهیزات و مبلمان اداری دیگری مانند میز کنفرانس، کردنزا یا کمد مدیریتی، مبل اداری و میز جلومبلی اداری برای اتاق مدیریت می خواهید، باید فضای لازم را داشته باشید. نقشه اولیه توسط طراح رسم می شود و بهترین موقعیت برای قرارگیری میز مدیریت، براساس فاکتورهای زیر به شما پیشنهاد می گردد:

  • میز مدیریت را نزدیک پنجره قرار دهید

از آن جا که معمولا بهترین اتاق یک مجموعه در اختیار مدیر آن قرار می گیرد، به احتمال زیاد در آن پنجره برای ورود نور طبیعی وجود دارد. اگر از مانیتور کامپیوتر یا لب تاب استفاده می کنید، سعی کنید موقعیت پنجره نسب به صفحه طوری باشد که انعکاس نور در آن نیفتد. البته نور پنجره را می توانید با استفاده از کرکره و پرده، کنترل نمایید. 

نور طبیعی به فضای کار، انرژی و طراوت زیادی می دهد و باعث افزایش بهره وری می شود. تابش نور از پنجره، به مدیر در انجام کارهای روزمره کمک زیادی می کند. با وجود آن لازم نیست برای مطالعه به چشمتان، فشار وارد کنید و تمرکزتان افزایش می یابد. 

ولی اگر به هر دلیل، اتاق شما پنجره ندارد، نور مصنوعی را طوری تنظیم کنید که به خوبی میز مدیریت را پوشش دهد. ترجیحا با ترکیب نور سفید و زرد، نوری مناسب و شبیه به نور طبیعی بسازید.  

  • میز مدیریت اداری را رو به روی در قرار دهید

وقتی میز کار را در اتاق مدیریت، رو به روی در قرار می دهید، نسبت به ورود و خروج افراد به آن، تسلط بیشتری خواهید داشت. مهمانان، مشتریان و مراجعین، به محض ورود شما را در پشت میز خواهند دید. اگر میز مدیریت را کنار در قرار دهید، افراد در ورود به اتاق، اطلاعات داخل مانیتور و اسناد و اطلاعات روی میز را می بینند، ضمن این که جایگاه مدیر با این چیدمان اداری، تضعیف می شود. 

  • میز مدیریت با فضای ذخیره سازی مناسب انتخاب کنید

در هنگام خرید میز مدیریت، به فضای ذخیره سازی آن که معمولا در قسمت L میز قرار می گیرد، توجه داشته باشید. کشوها و قفسه های میز کار اداری، برای قرار دادن وسایل ضروری به کار می رود. بهتر است تعداد کافی از این فضای ذخیره سازی، در دسترس خود داشته باشید و برای باز کردن آن ها، کش و قوس اضافی به بدن خود ندهید. بسیاری از آسیب هایی که افراد در محل کار با آن ها رو به رو می شوند، ناشی از مبلمان اداری غیر استاندارد است. توصیه می کنیم از میز و صندلی ارگونومیک اداری برای همه ی افراد و کارکنان شرکت، استفاده کنید.

برای این که در اتاق کار خود، فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشید، می توانید کمد و کتابخانه ی اداری و به خصوص کمد مدیریتی یا کردنزا سفارش دهید و امکانات بیشتری را در اتاق مدیر نگهداری نمایید. 

خرید میز مدیریت اداری

  • گیاهان را نزدیک به میز مدیریت نگه دارید

یکی از ایده های عالی که در طراحی اتاق مدیریت وجود دارد، استفاده از گل و گیاهان طبیعی است. همان طور که مراقبید تا دفتر کارتان شلوغ و نامنظم نشود، در نقاط مناسبی از گیاهان استفاده کنید. رنگ سبز گیاهان، نقش چشمگیری در زیبایی اتاق دارد. هر رنگی را برای میز مدیریت و دکوراسیون اتاق کار خود انتخاب کرده باشید، در کنار رنگ سبز، جلوه و زیبایی بیشتری خواهد داشت. ضمن این که با توجه به این که طراحی داخلی اداری مدرن، به سمت استفاده از رنگ های خنثی تمایل دارد، ایجاد لکه های رنگ شاد و خالص، در طراحی فضا لازم است.

وجود گیاهان برای بهبود تصفیه ی هوای اتاق، افزایش تمرکز و هوشیاری و کاهش استرس، در اتاق مدیریت و همه ی فضاهای اداری ضروری است. 

  • فضای رفت و آمد کافی در نظر بگیرید

پیش از این گفتیم که قبل از انتخاب میز مدیریت اداری، لازم است ابعاد و اندازه ی اتاق به خوبی مشخص شود. خرید میز مدیریت مناسب وقتی اتفاق می افتد که فضای کافی برای رفت و آمد در اتاق در نظر گرفته باشید. اگر اتاق را با یک میز مدیریت بزرگ و مبلمان اداری بزرگ و جاگیر دیگر، آن قدر پر کنید که مهمانان نتوانند به راحتی روی صندلی یا مبل اداری بنشینند یا مدیر برای وارد و خارج شدن به اتاق و پشت میز کار، دچار مشکل باشد، طراحی داخلی اداری درستی انجام نداده اید. ضمن این که به زودی با برخود پشت صندلی ها با دیوار، خساراتی به بار می آید و به تعمیر و بازسازی نیاز خواهید داشت. 

اصولا هیچ فضا و دفتر کاری که با میز کار و مبلمان اداری پر شده باشد، نمی تواند چشمگیر به نظر آید. در طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار خود، این نکته را هم در نظر داشته باشید.  

فراموش نکنید خرید هر محصولی باید با پشتیبانی، نصب و گارانتی مناسب همراه باشد. محصولات میز مدیریت اداری ایستا، با بهترین کیفیت، تولید و ارائه می شود و پس از نصب دقیق و بدون عیب و نقص، یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش دارد. با کارشناسان ما در ایستا تماس بگیرید تا برای انتخاب و خرید بهترین مبلمان اداری، به شما مشاوره دهند.

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید