بهترین کمد و فایل اداری بایگانی

انتشار : 1402/08/20
بروزرسانی : 1402/10/05
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 7 دقیقه

طراحی دفتر کار و خرید مبلمان اداری، فرآیندی زمان و هزینه بر است که دانش و تسلط کافی بر نیاز افراد و امکانات محیط را می طلبد. یکی از مهم ترین بخش ها در این فرآیند که باید از ابتدای طراحی مورد توجه طراح باشد، سازماندهی و ذخیره سازی درست اطلاعات به کمک فایل، کمد و قفسه اداری است. در این مقاله به بررسی بهترین انواع کمد و فایل اداری بایگانی می پردازیم. 

مزایای خرید انواع کمد و فایل اداری بایگانی

امروزه تنوع زیادی در مدل ها و سبک های دکوراسیون اداری وجود دارد. به طور قطع شما با خرید مبلمان اداری مناسب دفتر کار خود، قصد بهبود و پیشرفت روند شغلی و تجاری کسب و کار خود را دارید. به دلایل زیر، خرید مبلمان اداریِ ذخیره سازی یا همان کمد و فایل اداری بایگانی، یکی از ملزومات دفتر کار شما است:

  • کمک به تعیین سبک طراحی دکوراسیون

حتما شما هم در دفتر کار خود، حجم زیادی از اطلاعات مکتوب کاغذی، کتاب، سی دی، دی وی دی و هارد دارید که برای نگهداریشان از کمد و فایل اداری مختلف استفاده می کنید. این تجهیزات ذخیره سازی، خود به خود، بخش زیادی از فضای شرکت و دفتر کار شما را اشغال کرده اند. اگر کمد و فایل اداری بایگانی شما با شکل، رنگ و متریال بقیه ی قسمت های مبلمان اداری دفتر، هماهنگ باشد، کاملا در خدمت طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار شما است. در غیر این صورت.... می توانید تصور کنید که چه حجم قابل توجهی از ناهماهنگی و به هم ریختگی، دفتر کار شما را پر می کند!

  • سازمان دهی و ایجاد نظم

یکی از مزایای اصلی کابینت های ذخیره سازی اداری این است که شما می توانید با کمک آن ها دفتر کار خود را سازمان دهی کنید. خرید کمد و فایل اداری بایگانی، این امکان را به شما می دهد که اطلاعات و اسناد کاری را دسته بندی و در محل مناسب و تعیین شده نگهداری نمایید. به این ترتیب افرادی که به لحاظ شغلی نیاز به دسترسی به این مدارک را دارند، راحت تر و با صرف زمان کمتری، اسناد مورد نظرشان را پیدا می کنند.  

نظم در هر محیطی باعث افزایش تمرکز و دقت افراد و درنتیجه بهبود بهره وری می شود. 

کمد و فایل اداری بایگانی

انتخاب کتابخانه و کمد اداری مناسب

همان طور که گفته شد، کمدهای اداری و کابینت ها انواع مختلفی دارند و شما براساس کاربری مورد نیاز خود، از میان آن ها انتخاب می کنید. در انتخاب کمد و فایل اداری بایگانی، به این عوامل توجه کنید: 

  • اندازه دفتر
  • مقدار فضای ذخیره سازی مورد نیاز
  • نوع تجهیزات و لوازم اداری که ذخیره می شود
  • نوع اسناد و مدارکی که ذخیره می شود

پس از در نظر گرفتن این عوامل از میان انواع فایل و کمد اداری، محصول موردنظر خود را انتخاب کنید. 

انواع کمد و فایل اداری بایگانی

قبل از این که به معرفی انواع کمد و قفسه اداری بپردازیم، باید به این نکته اشاره کنیم که هر یک از این محصولات با متریال ها و شکل های مختلف، ممکن است نام های متفاوتی داشته باشند.

کردنزا یا کمد مدیریتی

  • کردنزا یا کمد مدیریتی

شما در بعضی از واحدهای کاری مثل اتاق مدیریت، در معرض ارزیابی و امتیازدهی مشتری و مهمان، به شرکت خود قرار می گیرید. بهتر است امکانات و تجهیزات فضاهایی مانند اتاق مدیریت که جلسات مهم آشنایی، معمولا در آن ها برگزار می شود، در خور نام و اعتبار برند تجاریتان باشد. 

کردنزا یا کمد مدیریتی نوعی کمد اداری شیک و مدرن است که فضای ذخیره سازی نسبتا زیاد و قابل قبولی دارد. علاوه بر لوازم و مدارک اداری، بوفه مدیریتی یا کردنزا، فضایی مخصوص وسایل پذیرایی از مهمانان دارد. به همین دلیل به آن بوفه مدیریتی و کردنزای بوفه هم می گویند. کردنزا یا کمد مدیریتی ایستا که با سری ICR نامگذاری شده است، از ام دی اف ساخته شده و بهترین جنس یراق آلات در آن به کار می رود.  

یکی از ویژگی های کردنزا مدیریتی شرکت ایستا، هماهنگی آن با سایر محصولات اتاق مدیریت، مانند میز مدیریت اداری و میز کنفرانس اداری است. شما می توانید طراحی اتاق مدیریت خود را به طراحان ما در شرکت ایستا بسپارید تا با توجه به شرایط فضا و نیازهای شما، یک مجموعه ی مدیریتی شیک و مدرن برایتان طراحی کنند. 

بهترین کمد و فایل اداری

  • کمد اداری

بخش عمده ای از ذخیره سازی امکانات در فضاهای مختلف، به عهده ی کمد است. کمد اداری را می توانید در جنس و متریال مختلف بخرید. کمد اداری پلاستیکی، کمد اداری فلزی، کمد اداری چوبی و کمد اداری شیشه ای از انواع کمد اداری است. 

معمولا یک کمد اداری تعدادی تقسیم بندی فضا دارد. سطوح افقی، قفسه ها را می سازند، درها ی عمودی، دستیابی به فضاهای بزرگ تر عمودی را امکان پذیر می کنند. برخی از کمد های اداری، فایل یا کشو هم دارند. به طور کلی، معمولا منظور از کمد اداری، حجم ذخیره سازی عمودی شکل است. برعکس کمد کردنزا که معمولا افقی است. 

یکی از پرکاربردترین لوازم و تجهیزات اداری که از زمان قدیم در سیستم اداری استفاده می شده است، وسیله ای به نام زونکن است که از آن برای بایگانی اوراق و برگه های ارزشمند اداری استفاده می شده است. محل قرارگیری زونکن ها، کمدی است که به آن کمد زونکن می گوییم. کمد زونکن اداری براساس ابعاد استاندارد زونکن ساخته می شود و نوعی کتابخانه اداری برای نگهداری پرونده ها هم محسوب می شود. 

شما می توانید انواع کمد اداری مدرن و شیک را که با طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود، در سایت ایستا ببینید. کمد اداری ام دی اف که با شیشه هم ترکیب می شود و قابل سفارش در اندازه های مختلف است. توجه به جزییات، پرداخت دقیق و کیفیت بالای متریال مصرف شده، از ویژگی های محصولات شرکت ایستا می باشد.

  فایل اداری کشودار

  • فایل اداری

یکی از پرکاربردترین انواع کمد و فایل اداری، فایل کشودار است. درگذشته فایل اداری فلزی بسیار متداول بود و تقریبا در هر اداره و سازمانی موجود بود. ولی به دلیل مشکلات زیادی که این کمد بایگانی فلزی برای کاربر ایجاد می کرد و آسیبی که پس از استفاده مکرر پیدا می کرد، به مرور استفاده از آن کم شد.

امروزه فایل اداری ام دی اف بیشترین کاربرد را در شرکت ها و سازمان ها دارد. شما می توانید براساس نیاز و محل قرارگیری فایل اداری، آن را در اندازه ها و تعداد کشوی مختلف، سفارش دهید. 

اولویت وجود کشو در فایل اداری باعث کاهش تنوع در این محصولات شرکت ایستا نشده است. فایل اداری قفسه دار، یکی از این مدل های متفاوت است. فایل اداری می تواند متحرک یا ثابت و تک رنگ یا دو رنگ باشد. برخی از مدل های میز اداری ایستا به شکلی طراحی شده که با یک فایل اداری متحرک، تکمیل می شود. البته اهمیت فایلینگ در سیستم اداری آن قدر زیاد است که اغلب مدل های میز اداری ایستا، دارای کشو و قفسه و فضای ذخیره سازی هستند. 

قفسه دیواری اداری

  • قفسه دیواری

هریک از انواع کمد و فایل اداری بایگانی، در فضایی مخصوص به خود قرار می گیرند و بهتر است در هنگام طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار خود، جای آن ها را در نظر بگیرید. ولی در صورت کوچک بودن دفتر و کم بودن مساحت کف، از دیوارها هم می توان برای ذخیره سازی اداری استفاده کرد. قفسه دیواری اداری را هم به صورت باز و بدون در و هم به شکل درب دار می سازند. از قفسه دیواری بدون در، علاوه بر ذخیره سازی، می توان به عنوان فضایی برای قرار دادن اشیاء تزئینی مثل گلدان یا قاب عکس و ...استفاده کرد. 

حتما در اولین فرصت ، محصولات ما را در سایت ایستا ببینید و برای سفارش یا کسب مشاوره ی رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید