راهنمای خرید میز اداری

انتشار : 1400/02/25
بروزرسانی : 1402/10/16
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 5 دقیقه

میز اداری یکی از مهم ترین وسایل در هر محیط کاری است. هنگام انتخاب میز اداری، مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید نیازهای شما به میز اداری است. میزی که بتواند نیازهای شما را برآورده کند تا بتوانید کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. قبل از خرید حتما لیستی از نیازهای خود را تهیه کنید. این لیست باید شامل نحوه کار و آنچه نیاز دارید شود. در این مقاله سعی کردیم راهنمای خرید میز اداری را به طور کامل برای شما شرح دهیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

برای خرید میز اداری باید سعی کنید یکسری فاکتورهای مهم را رعایت کنید تا از حداکثر توانایی خود هنگام کار در پشت میز بتوانید استفاده کنید. هنگامی که فکتورهای مهم را تعیین کردید، ایده بهتری در مورد اینکه دنبال چگونه میزی هستید پیدا خواهید کرد. سپس ‌می‌توانید به دنبال بقیه مواردی که باید در نظر داشته باشید بروید. بعنوان مثال فضای اتاق در دسترس شما، بودجه‌ایی که برای میز در نظر گرفته اید. و بقیه موارد که در ادامه به تفضیل توضیح خواهیم داد.

 

انتخاب میز اداری مناسب

 

  1. یک چک لیست اولویت ایجاد کنید

ابتدا نحوه کار و نیازهای خود را به صورت کاملا روشن بیان کنید و به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • آیا زمان زیادی را صرف کارهای اداری پشت میز می‌کنید؟
  • نقشه، طراحی و یا تایپ با کامپیوتر و یا لپ تاپ خود را زیاد انجام می‌دهید؟
  • آیا در دفتر خود اغلب جلسات برگزار می‌کنید و بازدید کننده دارید؟
  • آیا از چاپگر، بیش از یک کامپیوتر استفاده می‌کنید؟
  • از برگه‌ها و اسناد زیادی در محیط کاری نگهداری می‌کنید و نیاز به دسترسی سریع به آنها دارید؟
  • آیا باید با همکاران خود در تعامل لحظه‌ای باشید؟

 

به هر یک از سوالات بالا خوب فکر کنید. اگر سوالی را جا انداخته‌ایم شما به این سوالات اضافه کنید. و هر یک از این سوالات به صورت واضح پاسخ دهید. پاسخ درست به سوالات بالا راه خرید میز اداری را بسیار ساده‌تر خواهد کرد.

 

  1. درک اصول

اصول کاری خود را به صورت واضح بشناسید. هنگام ارزیابی برای خرید میز کار، بر موارد زیر تمرکز کنید:

 

  • نیازهای شخصی کار
  • اندازه فضای اداری
  • بودجه موجود
  • تصویر و زیبایی شناسی مورد نظر

 

سعی کنید همه جوانب را بسنجید و بعد از آن اقدام به خرید میز اداری کنید. این را مثال را بعنوان نمونه در نظر بگیرید. کارمند یا مدیر اداری، که برای سفرهای کاری و یا جلسات زمان زیادی را در بیرون از دفتر سپری می‌کنند. این افراد باید برای کشوهای میز اداری خود و فایل همراه آن حتما از کشو و درب‌های قفل دار استفاده کنند. یا اکثر مدیران به گاوصندوق در محیط دفتر خود نیاز دارند. همه ما می‌دانیم وجود گاوصندوق در گوشه ایی از دفتر زیبایی محیط را از بین می‌برد. چاره این کار وجود گاو صندوق در کمدهای داخل ال میز است. 

خرید میز کار

حال جوانب دیگر را بررسی کنیم. کسانی که روزانه یا هفتگی جلسات زیادی در دفتر کار خود دارند. یا کسانی که هنگام کار نیاز به همکاری و تعامل زیادی برای پیشبرد کار دارند. این افراد میز اداری با میز کنفرانس همراه نیاز دارند. مدیریت جلسه در عین حال راحتی افراد جلسه اصل مهم پیشبرد کار است.

یا کسانی که در یک رده سازمانی قرار دارند و نیاز به تعامل لحظه‌ای و نظرخواهی از یکدیگر دارند. دو تدوینگر یک فیلم را در نظر بگیرید. میزهای اشتراکی مناسب‌ترین گزینه برای این افراد است. میزهای با اتاقک‌‎های چسبیده به یکدیگر که در عین داشتن فضای خصوصی امکان تعامل سریع را نیز فراهم می‌کند.

بسیاری از افراد به دنبال میزی هستند که علاوه بر کارکرد معمولی مکانی برای ذخیره سازی نیز دارا باشد. اگر خواهان میز کاربردی به این شکل هستید. استفاده از میزهای ال شکل به شما پیشنهاد می‌شود. 

 

برای خرید میز کارشناسی کلیک کنید

 میز کارشناسی

ابعاد میز اداری

قبل از خرید میز، اندازه محل کار خود را اندازه بگیرید و فضایی را برای حرکت خود در نظر داشته باشید. بین 1 تا 1.5 متر فضا بین میز و کردنزای خود -اگر استفاده می‌کنید- قرار دهید. فاصله میز از در و چرخش آن را در نظر بگیرید و حداقل یک متر فاصله از در تا میز وجود داشته باشد. اگر از میز کنفرانس در اتاق خود استفاده می‌کنید، حتما 1 متر از لبه ی میز تا دیوار پشت صندلی ها، جای خالی باقی بگذارید.

اگر فضای کاری شما محدود است. از میز‌های کوچکتر مانند میز کارمندی استفاده کنید. این میزها مجهز به کشو، قفسه و یا دریچه هستند. یا اینکه در خانه کار می‌کنید و به میز کوچکی احتیاج دارید. این میزها برای رفع نیاز شما بسیار مناسب هستند. در نظر داشته باشید که جفت شدن میز اداری با فضای خانگی یا محیط اداری، باعث به وجود آمدن یک محیط کار آمد خواهد شد.

فضای رفت و آمد مناسب و شلوغ نبودن اتاق، دو موضوع مهم در انتخاب ابعاد میز کار است. دفتر کار شما چه در شرکت و یک سازمان باشد و چه در منزل شخصی تان، به امکانات و وسایل دیگری به غیر از میز کار اداری نیاز دارد. توجه به زیبایی و دکوراسیون دفتر کار خود را فراموش نکنید.

 میز کار اداری ال دار

  1. تعیین بودجه

 

بودجه تعیین شده اغلب تعیین می‌کند که چه نوع میز اداری را می‌توانید خریداری کنید. اگر بودجه شما به شما اجازه نمی‌دهد هر آنچه را که می‌خواهید از قبل بدست آورید به مهمترین فاکتورها فکر کنید. علاوه بر این، میز کار شما باید تصویر و سبک مورد نظر شما را به تصویر بکشد. آیا محیط دفتر شما کلاسیک، مدرن یا سنتی است؟ آیا شما نیاز به حضور اجرایی در محیط کار دارید؟ میز چوبی را ترجیح می دهید یا فلزی و شیشه؟

قیمت میز کار اداری به عوامل مختلفی مانند اندازه، امکانات، جنس و کیفیت تولید بستگی دارد. قیمت میز مدیریت به دلیل ابعاد بزرگ تر و امکانات بیشتری که دارد، از قیمت میز کارمندی با همان جنس و متریال، بیشتر است. 

حتما به کیفیت تولید و طراحی برند مبلمان اداری که می خواهید از آن میز اداری یا هریک از مبلمان اداری دیگر را خریداری نمایید، توجه داشته باشید. کیفیت پرداخت محصولات، نقش مهمی در زیبایی و جذابیت آن ها دارد و کوچک ترین اشکال، ارزش محصول را کاهش می دهد.

سعی کنید به هیچ عنوان سراغ خرید میز اداری دست دوم نروید. گرچه قیمت میز اداری دست دوم نسبت به محصول نو پایین تر است، ولی این خرید، شما را دچار دردسرهای بزرگ تری می کند و در نهایت، خرید مبلمان اداری نو، اقتصادی تر و به صرفه تر است. 

همه موارد گفته شده را برای تعیین بودجه خرید خود در نظر بگیرید.

 

خرید میز کار

سایر جزئیات را باید در نظر گرفت

صندلی اداری را فراموش نکنید. بودجه بندی صندلی اداری را هنگام خرید میز اداری در نظر بگیرید. برای قرار گرفتن در وضعیت مناسب بدن، کاهش خستگی، کمک به جریان خون مناسب و به حداقل رساندن خطر سندرم استرس صندلی ارگونومیک مناسبی برای خود تهیه کنید. هارمونی را فراموش نکنید. میزی که خریداری می‌کنید باید در تناسب کامل با بقیه اجزای دفتر حتی پارتیشن باشد.

 

دوام کار را از یاد نبرید. صرف خرید میزی با هزینه کم نباید کیفیت کار شما را تنزل ببخشد. امروز میزهای ام دی اف معمولا از پایداری بیشتری برخورداند. استفاده از ام دی اف با روکش‌های مختلف در طرح و رنگهای گوناگون علاوه بر زیبایی جلوه‌ای خاص را به دفتر شما می‌بخشند.

 

در آخر قبل از انتخاب میز این سوالات نهایی را از خود بپرسید:

 

  1. آیا این میز نیازهای شخصی کار من را برآورده می‌کند؟
  2. آیا این میز به اندازه فضای کار من است، و به راحتی در دفتر کار من جای می‌گیرد؟
  3. آیا می‌توانم این میز را با بودجه‌ای که اختصاص داده‌ام خریداری کنم؟
  4. آیا بودجه مناسبی برای صندلی اداری اختصاص داده‌ام؟
  5. آیا این میز سبک دفتر من را به تصویر می‌کشد و تصویری را که می‌خواهم را نشان می‌دهد؟

 

نکات کلیدی خرید میز کار اداری

  • هنگام انتخاب میز کار، مهمترین نکته اطمینان از تأمین نیازهای خاص شماست تا بتوانید وظیفه خود را در حد توانایتان انجام دهید.
  • یک لیست اولویت بندی شده از آنچه برای کار موثر نیاز دارید، از جمله نحوه کار و اصول کار خود تهیه کنید.
  • همچنین به فضای اداری در دسترس خود، بودجه و تصویری که می‌خواهید به تصویر بکشید یا سبک مورد نظر خود را در یک میز نگاه کنید.

 

برای خرید میز اداری با تیم ایستا تماس بگیرید!

اگر به هر یک از راه حل‌های دفتر ما علاقمند هستید و یا اگر می‌خواهید در مورد خدمات ما اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید با شماره  982188701330+  تماس بگیرید و یا به info@ista1.com ایمیل ارسال کنید.

 

منبع 

furniturewholesalers

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید