طراحی دفتر کار در خانه

انتشار : 1399/12/19
بروزرسانی : 1402/10/27
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 5 دقیقه

چگونه در خانه کار می‌کنید و بازدهی خود را حفظ می‌کنید؟
فارغ از موقعیت اجتماعی و شغلی، وضعیت فعلی برای همه اتفاقی جدید بوده است. قطعا تصمیم گیری ساده نخواهد بود بسیاری از اعمال ساده گذشته باید تغییر کنند و یا دوباره تعریف شوند. کرونا بسیاری از عادات را تغییر داده است و محل کار نیز یکی از آن‌هاست. در این مقاله برای کسانی که که قصد دارند دفتر کار در خانه بسازند توصیه‌هایی قرار داده‌ایم.


آیا خانه شما برای تبدیل شدن به محل کار آماده است؟

اگر نیست، چه کاری می‌توانید انجام دهید تا خود و فضای خود را با این شرایط جدید و دفتر کار در خانه تطبیق دهید؟

و اگر در طول روز در یک مکان محدود بمانید چگونه می‌توانید به برقرای تعادل بین کار و زندگی برسید؟

ما در مقاله با عنوان طراحی دفتر کار در خانه ، که شما در حال مشاهده آن هستید، به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد.

فضای کاری خود را در خانه بسازید

این قضیه شامل بسیاری از مشاوره‌ها در مورد نحوه مراقبت از خود در خانه، نحوه جدا کردن کار از اوقات فراغت، اطمینان یافتن از ورزش کافی یا کم کردن صدای اتاق‌های دیگر است. اما مهم‌تر از همه ما سعی کرده‌ایم به شما نشان دهیم که چگونه یک فضای کار ارگونومیک و راحت را با استفاده از هر آنچه در خانه خود دارید محیا سازید.

روش‌های ایجاد دفتر کار در منزل


توجه به سلامت بدن در طراحی دفتر کار در خانه


روی سلامتی خود تمرکز کنید. وضعیت بدن مناسب و رعایت کامل بهداشت در محل کار بسیار مهم است. رعایت این قوانین در دفتر، جایی که به میز و صندلی مناسب، لپ تاپ و غیره دسترسی دارید راحت است. اما مشکلات وقتی شروع می‌شوند که ناگهان با این شرایط کرونا به همه این امکانات دسترسی ندارید، زیرا مجبورید در خانه کار کنید و دفتر کار در خانه برای خودتان داشته باشید. طی ماه‌های گذشته بسیاری از ما مجبور به کنار آمدن با این چالش شده‌ایم.

اختصاص فضایی در خانه به دفتر کار


اگر اتاق مناسبی برای کار، رایانه شخصی، مبلمان اداری، صندلی تنظیم شده و میز اداری مناسب ندارید، چه کاری انجام می‌دهید؟ شما باید بداهه پردازی کنید و مکانی را برای دفتر کار در خانه انتخاب کنید و اینکه یک موقعیت بحرانی نیاز به خلاقیت دارد. ما چند مورد را برای شما جمع‌آوری کردیم که می‌تواند برای شما الهام بخش باشد. با این حال باید به یاد داشته باشیم که هیچ یک از این راه‌حل‌ها راحتی و کیفیت ارگونومیک همراه با صندلی مناسب و میز تنظیم شده را تضمین نمی‌کند.

برای کنار آمدن با شرایط فعلی، خوب است فضایی را که می‌خواهید در آن کار کنید تعریف کنید. این می‌تواند شامل یک میز غذاخوری و یک صندلی معمولی باشد.

فضای اداری در خانه

به یاد داشته باشید هنگام نشستن، سعی کنید زانوها را در زاویه 90 درجه نگه دارید. قرار دادن بازوها روی میز و آرنج‌ها در زاویه مناسب بسیار مهم است.

برای رسیدن به این هدف در خانه می‌توانید روی یک یا دو پتو تا شده بنشینید. همچنین می‌توانید از زیرپایی استفاده کنید (به عنوان مثال از جعبه کفش استفاده کنید). این کار باعث می‌شود گردش خون شما افزایش یابد.
جنبه مهم دیگر در داشتن دفتر کار در خانه مکان مناسب صفحه رایانه است: لبه بالایی آن باید درست زیر خط دید شما باشد. اگر لپ تاپ خود را روی میز قرار داده‌اید و متوجه شدید که ارتفاع صفحه نمایش از خط دید شما کمتر است، سعی کنید چند کتاب زیر آن قرار دهید.

اگر پشتی صندلی شما از ستون فقرات پشتیبانی نمی‌کند، یعنی اگر ستون فقرات شما در پشت صندلی قرار نمی‌گیرد یک بالشتک قرار دهید تا کمرتان حمایت شود. این کار به شما کمک می‌کند که از کمردرد جلوگیری کنید.

استراحت را با بودنِ دفتر کار در خانه فراموش نکنید


پس از ایجاد دفتر کار در خانه موقت راحت، اکنون زمان ایستادن است. بله درست است؛ نشستن به مدت طولانی در یک وضعیت اصلا به نفع شما نخواهد بود، حتی اگر موقعیتی که انتخاب کرده‌اید ارگونومیک و راحت باشد. عضلات شما سفت می‌شوند و کمبود ورزش باعث کمبود اکسیژن می‌شود.

ایجاد دفتر کار در خانه

سعی کنید در زمان استراحت کمی پیاده روی به هر سمتی از خانه که می‌توانید داشته باشید.
اما تغییر موقعیت لزوما مستلزم وقفه‌ای مثل زمان استراحت نیست. آیا در خانه به طاقچه بلند یا پیشخوان آشپزخانه و یا به طور کلی محلی که بتوانید در حالت ایستاده کار کنید دسترسی دارید؟

اگر ندارید، پاهای خود را دراز کنید و گردش خون را در بدن خودتان اینگونه تقویت کنید. شما می‌توانید از یک میز اتو استفاده کنید که به میز کار شما تبدیل شود و به راحتی دفتر کار در خانه مخصوص به خودتان را داشته باشید. شما باید موقعیت خود را طبق 25/50/25 تغییر دهید: در طی یک ساعت 50٪ از زمان را به حالت نشسته، 25٪ ایستاده و 25٪ دیگر را در حرکت بگذرانید.

دفتر کار در خانه و برقراری تعادل کار و زندگی


چگونه تعادل کار و زندگی را حفظ کنیم؟

خانه خود را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید!

طراحی دفتر کار در خانه

به دلیل کرونا خانه‌های ما امروزه به دفتر، مدرسه و دانشگاه شبانه روزی و مراکز تفریحی کوچک تبدیل شد‌ه‌اند. به طور خلاصه، همه این مکان‌ها محل کار، مهد کودک، مدرسه به طور ناگهانی در فضایی که در گذشته مربوط به مکان خودمان بود، فشرده شده‌اند. طبیعی است که در ابتدا گیج شوید.

در نتیجه، ما اغلب حواسمان پرت می‌شود، ساعات بیشتری کار می‌کنیم، معطل می‌شویم و کار ما به جای هشت ساعت معمول تمام ساعات روز ما را به خود اختصاص می‌دهد. در ادامه این مقاله ما در مورد چگونگی جلوگیری از همه این‌ها و حفظ تعادل بین زندگی و کار و چگونگی داشتن دفتر کار در خانه برای شما خواهیم گفت.

ساعت کاری منظم داشته باشید


سعی کنید در همان ساعاتی که معمولا برای کار بیدار می‌شوید، بیدار شوید.به محل اختصاصیِ دفتر کار در خانه تان بروید و برنامه روزانه خود را دنبال کنید، لباس بپوشید و سر کارتان بنشینید و بعد از 8 ساعت بر مهم‌ترین تعهدات خود نسبت به کار تمرکز کنید. اگر بچه‌هایتان در حین کار خواستار توجه شما هستند، مداد رنگی و کتاب رنگ آمیزی به آن‌ها بدهید.

طراحی دفتر کار در خانه

نتیجه گیری


جدا کردن کار از زندگی شخصی مسئله مهمی است. ما قبلا به اهمیت منطقه بندی خانه اشاره کردیم. دفتر کار در خانه ی شما در باید مکان خاص خود را داشته باشد.

شما جلسات رسمی را در اتاق جلسات ترتیب می‌دهید، پشت میز خود می‌نشینید تا به ایمیل‌ها پاسخ دهید، در آشپزخانه استراحت کرده و دوباره انرژی خود را جمع می‌کنید. این رویکرد را در خانه نیز باید دنبال کنید.
بخش بندی دفتر یا در شرایط استثنایی منطقه بندی در خانه امر ساده یا پیش پا افتاده‌ای نیست. اگر متوجه شوید و به یاد داشته باشید که معمولا کارها را در مکان خاصی انجام می‌دهید تمرکز روی فعالیت‌های خاص بسیار آسان تر است. به همین دلیل مهم است که وقتی در رختخواب هستید کار نکنید، زیرا این امر هم روی کار و هم روی کیفیت خواب تأثیر می‌گذارد.

ما می‌دانیم که کار کردن در خانه یک واقعیت پویا، پر از چالش و استرس است، اما باید این نکته را بخاطر داشته باشیم که ما هنوز هم عامل اصلی آسایش کار خود هستیم. اگر در مورد عملکرد کاری خودتان دچار نگرانی هستید مقاله ی افزایش بهره وری در محیط کار با 5 روش ساده به شما کمک زیادی خواهد کرد.

اگر به کار ما علاقه مند امروز با تیم ایستا تماس بگیرید!
اگر به هر یک از راه حل‌های دفتر ما علاقمند هستید و یا اگر می‌خواهید در مورد خدمات ما اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید با شماره 982188701330+ تماس بگیرید و یا به info@ista1.com ایمیل ارسال کنید.

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید