طراحی پارتیشن اداری: افزایش حریم شخصی

انتشار : 1403/02/11
بروزرسانی : 1403/02/12
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 4 دقیقه

حفظ حریم شخصی کارکنان یک سازمان و مجموعه، در دوره ای که دفاتر کار باز یا اوپن آفیس ها رواج بسیار دارند، کار ساده ای به نظر نمی رسد. شرکت های تولید کننده ی مبلمان اداری، زمانی توانستند برای این نیاز، راهکار مناسبی بیابند که دست به تولید پارتیشن اداری زدند. 

امروزه دفاتر کار، مجموعه ای از همکاری و حفظ حریم شخصی هستند و تامین خواسته ها و نیازهای کارمندان، تاثیر مستقیم بر افزایش بهره وری آنان دارد. بنابراین راهکارهایی برای تحقق این شرایط اندیشیده شده است. 

ایستگاه کاری جداگانه یا ورک استیشن، که کارمند در آن به فعالیت شغلی روزانه مشغول بوده و حداقل امکانات و نیازهای جسمی و روانی وی تامین شود، به کمک محصولی به نام پارتیشن، که در سیستم کاری به آن پارتیشن اداری گفته می شود، راهکار یافته شده در این زمینه است.  

پارتیشن اداری چیست؟

دیوار باریک و سبکی که نقش جداکننده ی دو محیط اداری را بر عهده دارد، اصطلاحا پارتیشن اداری می نامند. پارتیشن اداری می تواند در ابعاد مختلف و دلخواه و با مواد و متریال مختلف، تولید شود. درصورتی که قصد جداسازی فضاهای کاری را دارید می توانید از این محصول مبلمان اداری استفاده کنید. 

از آن جا که عوامل مختلفی مانند نوع فعالیت شغلی، اندازه ی دفتر کار، تعداد پرسنل و ... در طراحی چیدمان اداری مؤثر هستند، برای جداسازی فضاها به وسیله ی پارتیشن اداری هم، روش های متنوعی اندیشیده شده است. 

پارتیشن شیشه ای اداری

انواع پارتیشن اداری از نظر کاربری

پارتیشن بندی اداری در دو دسته ی کلی می تواند فضاهای اداری و میزهای اداری را از هم جدا و تقسیم بندی کند. 

  • دیوار جداکننده ی فضاهای اداری

در گذشته برای جدا کردن فضاها از دیوار سنتی با مواد و متریال سخت استفاده می شد. این دیوارها عمدتا در زمان ساخت بنا به وجود می آمد و به دلیل دردسرها و آلودگی های زمان اجرا، معمولا پس از تشکیل دفتر، کسی به سراغ اجرا و نصب آن نمی افتاد. 

با تولید پارتیشن به عنوان نوعی دیوار جداکننده، صاحبان مشاغل، این محصول کاربردی را در دفاتر خود اجرا و نصب کردند. قابلیت ها و مزایای پرتعداد پارتیشن اداری باعث شد تا خیلی زود، بسیاری از آن در ادارات، سازمان ها، بیمارستان ها، فضاهای آموزشی و ... استفاده کنند. 

امروزه انواع مختلف پارتیشن اداری شیشه ای و پارتیشن ام دی اف (mdf)، پاسخگوی نیاز کارفرمایان به ایجاد اتاق کار مستقل و اتاقک های کوچکی هستند که داخل آن ها یک یا چند ایستگاه کاری راه اندازی شده است. 

معمولا هر ایستگاه کاری از یک یا چند میز کار اداری تشکیل شده است. اگر ایستگاه کاری شما یک اتاق کنفرانس است از میز کنفرانس در آن استفاده می کنید. در ایستگاه های کاری کارمندان، از میز کارمندی، میز کارشناسی یا میز گروهی به کار می رود و اتاق مدیریت با دیواره های پارتیشن بندی شده، یک میز مدیریت شیک و زیبا نیاز دارد. 

هریک از این فضاها به کمک پارتیشن اداری از فضاهای دیگر جدا شده و حریم شخصی و گروهی کاربران آن افزایش می یابد. برای آشنایی بیشتر با بهترین پارتیشن اداری، مقاله ی زیر را مطالعه نمایید. 

  • دیوایدر یا جداکننده میز اداری

پارتیشن کوتاه در ابعاد کوچک، یا با تقسیم بندی بر روی میز، فضای شخصی هر کارمند را مشخص می کند، و یا در کناره های میز گروهی قرار می گیرد و یک ورک استیشن یا ایستگاه کاری را از بقیه ی مجموعه جدا می نماید. 

بنابراین پارتیشن میز اداری، یک میز گروهی است که پارتیشن اداری به آن اضافه شده تا فضای فعالیت هریک از کاربران تا حدودی مستقل شود. گرچه این محدودسازی صد در صد نیست و با این دیوایدرها نمی توان جلوی عبور صدا را گرفت، ولی در فعالیت هایی که به تمرکز و سکوت بالا نیاز ندارد، مفید است و حریم شخصی کارمند را تاحدودی تامین می کند. 

پارتیشن اداری نیم قد

مزایای حفظ حریم شخصی در محیط کار

در دنیای تجارت مدرن، ایجاد تعادل بین همکاری و حفظ حریم شخصی افراد در محیط کار، می تواند چالش برانگیز باشد. استفاده درست از مبلمان اداری، می تواند باعث افزایش هماهنگی، همکاری و حفظ حریم خصوصی، در محیط کار شود. در این جا به دلایل لزوم حفظ حریم شخصی در ادارات و سازمان ها می پردازیم. 

  • افزایش تمرکز

در بسیاری از مشاغل، حفظ تمرکز برای انجام فعالیت ها لازم و ضروری است. بهتر است برای این دسته کارمندان، حتی اگر امکان اختصاص اتاق ثابت و جداگانه وجود ندارد، با کمک پارتیشن اداری و پارتیشن نیم قد یا دیوایدر، جداسازی و حفظ محدوده ی شخصی انجام شود.

  • ایجاد موانع بصری

تقسیم بندی ایستگاه کاری، به لحاظ بصری، آشفتگی ها را محدود می سازد و محیط را منظم تر نمایش می دهد. ایجاد مانع بصری در برابر نمایش نابسامانی ها، به ایجاد تصویری مطلوب از دفتر کار شما کمک می کند. 

  • ایجاد حس امنیت و آرامش

حفظ حریم شخصی کارمندان به آنان احساس امنیت و آرامش می بخشد و آن ها را در ارتقا کیفیت فعالیت هایشان، ترغیب می نماید. وقتی اعتماد بین کارفرما و پرسنل برقرار باشد، نه تنها ایجاد حریم شخصی مانعی در برابر بهره وری پرسنل نیست، بلکه آن ها را هرچه بیشتر به صرف انرژی و ارائه ی بهتر مهارت هایشان، تشویق می کند. 

شما می توانید با انتخاب و خرید محصولات متنوع شرکت ایستا، از میزهای مدیریتی و معاونت گرفته تا میزهای گروهی و پارتیشن های اداری، ضمن ایجاد حریم شخصی و تامین نیازهای پرسنل، دفتر کار خود را به بهترین شکل ممکن تجهیز و برای رشد و گسترش تجارتتان آماده نمایید. با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره ی رایگان آنان، در خرید بهترین مبلمان اداری بهره مند شوید. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید