میز اداری ام دی اف و انواع روکش آن

انتشار : 1402/09/18
بروزرسانی : 1402/09/22
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب :

اگر برای خرید میز و مبلمان اداری، به سراغ نمونه های موجود در شرکت های مختلف رفته اید، حتما با این موضوع مواجه شده اید که میزهای اداری باکیفیت، عمدتا از جنس ام دی اف هستند. در این مقاله به بررسی ویژگی های میز اداری ام دی اف و انواع روکش موجود برای آن می پردازیم. 

ام دی اف چیست؟

ام دی اف یک محصولی چوبی مهندسی شده است. این حروف مخفف عبارت (Medium densite fibreboard) به معنی تخته چوب با چگالی متوسط است. در فرآیند تولید ام دی اف، چوب را به صورت خرده چوب درآورده و در ترکیب با موم و یک چسب رزین، در دما و فشار بالا، آن ها را به صفحات و پنل هایی تبدیل می کنند. 

مقایسه ی ام دی اف و چوب طبیعی

ام دی اف یک چوب فرآوری شده و چوب واقعی یک محصول طبیعی است. گرچه به نظر می آید چوب واقعی به دلیل طبیعی بودن همیشه بهتر باشد و قیمت محصولات ساخته شده هم از چوب طبیعی بیشتر است، اما در برخی شرایط، مانند تولید میز، ام دی اف می تواند بهتر از چوب واقعی باشد. 

دلیل این مساله این است که ام دی اف به خاطر پرس شدن، صفحه ی متراکمی است که در اغلب شرایط آب و هوایی پایدار می ماند. همچنین ام دی اف بهتر از چوب طبیعی، تغییرات دما و رطوبت را تحمل می کند. بنابراین اگر میز، کابینت، درب و پنل ساخته شده از چوب طبیعی می خرید، باید مراقبت بیشتری هم از این محصولات داشته باشید. 

میز کنفرانس اداری ام دی اف

مزایای میز اداری ام دی اف

علاوه بر قیمت میز ام دی اف که پایین تر از قیمت میز چوبی است، میز ام دی اف برای فضاهای اداری و تجاری مزایای زیادی دارد. 

رنگ آمیزی و استفاده از روکش های متنوع برای میز اداری ام دی اف بسیار راحت تر از میز اداری چوبی است. این روکش ها علاوه بر زیبایی، در محافظت از سطح ام دی اف هم موثر و قابل اعتمادند. 

میز ام دی اف سبک است و برای حمل و نقل به داخل و خارج ساختمان و جابجایی های گاه به گاه در داخل دفتر کار مناسب است. اگر هر از گاهی به دلیل تغییر شرایط شغلی کارمندان یا ایجاد تنوع در دکوراسیون داخلی دفتر، می خواهید میزها را جابجا کنید، صفحه های ام دی اف میز، کار شما را آسان تر می کند. 

ام دی اف استاندارد می تواند تا 90 کیلوگرم وزن را تحمل کند. به همین دلیل دوام میز و مبلمان اداری ام دی اف از مبلمان اداری چوبی بیشتر است. 

در میزهای اداری اتصالات مختلفی وجود دارد. لولاها، دستگیره ها، پیچ ها، پایه ها و ده ها اتصال اجسام فلزی دیگر که با ام دی اف به خوبی ترکیب می شوند. در صورت تمایل می توانید با مطالعه ی مقاله ی زیر، درباره ی میزهای ام دی اف پایه فلزی، اطلاعات مفیدی کسب کنید. 

انواع روکش ام دی اف

حتما شما هم میز های اداری، به خصوص میز مدیریت از جنس ام دی اف و با روکش های جذاب دیده اید. شاید کنجکاو شده باشید که چطور ام دی اف می تواند این قدر تنوع در رنگ و طرح داشته باشد.

در واقع بیشتر این روکش ها، پوشش مصنوعی هستند که در دما و فشار بالا به ورق ام دی اف پرس می شوند. هرکدام از این روکش ها که در انواع میز اداری ام دی اف، با توجه به طرح و سلیقه ی مشتری سفارش داده می شود، ویژگی های مخصوصی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.  

  • روکش پی وی سی یا ممبران

پی وی سی یک محصول پلیمری است که کاربردهای فراوانی دارد. این روکش به صورت نیمه مذاب و در خلاء، سطح ام دی اف زیرسازی شده را می پوشاند و بسیار مناسب میز مدیریت کلاسیک است. در میز مدیریت کلاسیک، طرح های تزئینیی کار می شود که روکش باید بتواند داخل تورفتگی ها و برجستگی های ظریف را پر کند. از روکش ممبران یا پی وی سی در صنعت کابینت سازی هم استفاده می شود.

 روکش پی وی سی یا ممبران

  • روکش ملامینه ام دی اف

پوشش یا روکش ملامینه به عنوان محافظ ام دی اف و نئوپان مورد استفاده قرار می گیرد. میز اداری ام دی اف با روکش ملامینه در برابر رطوبت، خط و خش، حرارت و آسیب های محیطی دیگر، مقاومت بالایی دارد. با جود این که روکش ملامینه، این محدودیت را دارد که نمی توان آن را با ظاهر براق تولید کرد، ولی مزایای زیاد ان باعث شده که محبوبیت بالایی در بین تولید کنندگان مبلمان اداری و خانگی داشته باشد. 

  • روکش هایگلاس (براق)

از روکش هایگلاس در ساخت میز اداری، میز تحریر، قفسه های بایگانی و کمد مدیریتی استفاده می شود. روکش هایگلاس در پنل های ام دی اف تزئینی که روی دیوارها نصب می شود هم کاربرد دارد. روکش هایگلاس ام دی اف برای صفحات تاپس میز اداری استفاده نمی شود. به دلیل این که این روکش براق است و به راحتی اثر انگشت و دست روی آن می ماند. نقطه ضعف دیگر روکش هایگلاس خش پذیری زیاد آن است. قیمت میز اداری ام دی اف با روکش هایگلاس، نسبتا بالاست. ولی زیبایی آن باعث می شود که در خطوط عمودی قفسه و کمد اداری مورد استفاده قرار بگیرد. 

روکش های دیگری هم برای ام دی اف وجود دارد که ما به سه نوع متداول و پر مصرف این روکش ها اشاره کردیم. شما می توانید هر یک از میزهای اداری شرکت ایستا را با روکش مورد علاقه و نیاز خود سفارش دهید. کارشناسان ما آماده اند تا با ارائه ی مشاوره های تخصصی، در انتخاب نوع، رنگ و اندازه ی میز اداری و فایل ها و کمدهای اداری به شما کمک کنند. با ما با شماره ی 88701330-021 در تماس باشید.

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید