میز مدیریت چیست؟

انتشار : 1400/04/22
بروزرسانی : 1402/09/21
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 6 دقیقه

وقتی صحبت از مدیریت می‌شود، در مورد مدیریت یک مجموعه از هر لحاظی صحبت می‌کنیم. مدیریت در یک مجموعه شامل تمام فعالیت‌های موثر در عملکرد تجارت است که به حفظ رضایت و نظم کارکنان، کمک شایانی می‌کند. مدیریت درست، تضمین کننده اصلی موفقیت هر کسب و کاری است. اما یکی از عناصر مهم در موفقیت هر مدیری داشتن لوازم درست در کنار کارمندانی کوشا می‌باشد. در این بلاگ سعی کردیم ضمن پاسخ به سوال میز مدیریت چیست مهمترین ویژگی‌های آن را نیز بیان کنیم پس با ما همراه باشید.

 

میز مدیریت برای چه کسانی است؟

در ابتدا با باید بدانیم به چه کسی یا کسانی در هر مجموعه مدیر می‌گویند. برای رفع هرگونه سردرگمی، انواع مختلفی از مدیران وجود دارد که در ادارات کار می‌کنند. (به عنوان مثال مدیران فناوری، مدیر اطلاعات یا مدیر فروش). به طور کلی سایر مناصب مدیریتی به طور طبیعی دپارتمانی هستند‌، اما این مدیران عمومیت بیشتری دارند. به زبان ساده، یک مدیر کسی است با جزئیات روزمره و نحوه کار کارمندانی که در بخش او فعال هستند، در محیط کار درگیر است.

کار مدیریت شامل ایجاد یک محیط کار متمرکز و هدایت و هماهنگی فعالیت‌های پرسنل دفتر برای دستیابی به اهداف تجاری است. میز مدیریتی برای این دسته از مدیران می‌باشد.

 میز مدیریت

میز مدیریتی چیست؟

میز مدیریتی برای مدیران کل و کسانی که کار ساماندهی و مدیریت یک مجموعه را برعهده دارند، می‌باشد.

میز مدیریت مهمترین عضو از خانواده مبلمان اداری است. این میز اداری معمولا از سایر میزهای مجموعه‌های اداری بزرگتر است و باید نشان دهنده جایگاه و رده مدیریت باشد.

در هر مجموعه‌ای میز مدیر معمولاً جلب توجه می‌کند. زیرا شخصیت اصلی را در مقایسه با سایر مبلمان و لوازم جانبی دفتر نشان می‌دهد. میز مدیریت یک وسیله ضروری و اساسی است که در تمام سطوح برای مقامات ارشد و مدیران استفاده می‌شود.

مبلمان اداری برای طیف وسیعی از بخش‌های مختلف اداری وجود دارد و مبلمان مورد استفاده همان چیزی است که دکوراسیون و شکل دفتر را از لحاظ زیبایی و طراحی برجسته می‌کند. معمولاً شرکت‌‌های طراحی چیدمان اداری با طراحی ظریف و چشم نواز اتاق مدیریت و میز مدیریتی، هویت شرکت را منعکس می‌کنند. بسیار مهم است که میز اداری از نظر شکل و طرح با بقیه مبلمان استفاده شده در اتاق، مطابقت داشته باشند.

 میز اتاق مدیریت

مواردی که باید هنگام انتخاب میز مدیریت در نظر بگیرید.

ممکن است در انتخاب مبلمان اداری برای روسای بخش‌ها و مدیران مردد باشید. در این مرحله، انتخاب یک میز مناسب و سازگار با ماهیت و زمینه کاری، به کارمندان کمک می‌کند تا وظایف شغلی خود را فعال و خلاقانه انجام دهند.

میز مدیریتی باید منعطف و مناسب مدیرانی باشد که امکان پذیرایی از مهمان یا برگزاری جلسات غافلگیرانه در طول روز را داشته باشند. ویژگی دیگری که باید از آن آگاه شد این است که جایی برای هرج و مرج وجود ندارد. طراحی میز باید به گونه‌ای باشد که برای جلوگیری از بهم ریختگی کشو ، کمدها و فضای ذخیره سازی آماده شده باشد، این موضوع برای مدیران بسیار مهم است. فضای ذخیره سازی مناسب مانند کشوها، فایل بایگانی، کمد اداری و غیره می تواند در سازمان دهی فضای اتاق مدیریت، بسیار موثر باشد. 
شرکت ایستا نوعی کمد اداری ویژه ی مدیران دارد که به آن کردنزا یا کمد مدیریتی می گویند. کردنزاهای ایستا با مدل های مختلف میز مدیریت ست و هماهنگ است و شما می توانید هر نوع میز مدیریت که سفارش می دهید کمد و بوفه ی مدیریتی هماهنگ با همان میز را هم بخرید. 

 

چه میزی برای مدیریت مناسب است؟

با توجه به سبک سایر مبلمان اداری شرکت شما می‌توانید از طرح‌های مختلف، چه کلاسیک و چه مدرن استفاده کنید. علاوه بر این، باید بدانید که برای شما و با توجه به خواست و نیازتان طرح‌های خاصی نیز وجود دارد. مهمترین عنصر در انتخاب مبلمان اداری باید کیفیت بالای آن باشد، زیرا این میز اداری قلب تپنده فضای کار شما است. به همین دلیل است که دکوراسیون دفتر مدیریت نیاز به دقت زیادی نیاز دارد.

علاوه بر طراحی زیبا، دفتر و میز مدیریتی باید بازتاب فرهنگ آن و نیز جایگاه مهمی که دارد نیز باشد. به همین دلیل، مهم است که میز مدیر انتخابی شما، از نظر ظاهری و جنس، انعکاس دهنده فرهنگ و ماهیت کار و هویت سازمانی شرکت شما باشد. 

با توجه به تمام این جزئیات و میز مدیریت اولین چیزی است که توجه مهمان را به خود جلب می‌کند و اولین تأثیر را در او ایجاد می‌کند و سرعت کار مدیر را افزایش می‌دهد. حال باید با سبک‌های میزهای مدیریت و اینکه برای چه افرادی مناسب است بیشتر آشنا شوید:

 

میز مدیریت

میز مدیریت مدرن

تجارت‌های امروزه بیشتر به سمت سبک مدرن حرکت کرده‌اند و علاقه خود را به این سبک معمولا کسب و کارهای نوپا بیشتر نشان داده‌اند. میزهای مدیریتی مدرن در محیط‌های مدرن محیط را بسیار شیک و به تعبیری لاکچری نشان می‌دهند. یکی از ویژگی‌های اصلی مدرن بودن یک میز در کنار جنس محصول، رنگ آن می‌باشد. بعنوان مثال میز مدیریت سفید که از ام دی اف سفید در آن استفاده شده باشد بعنوان یک نمونه میز مدیریتی مدرن محسوب می‌شود.

 

میز مدیریت کلاسیک

در میزهای کلاسیک از چوب و رنگ‌های تیره بیشتر استفاده می‌شود. سبک کلاسیک به نوعی به سبک سلطنتی سلطنتی نزدیک‌تر است. تفاوت اصلی میز مدرن با کلاسیک در طراحی این دو میز است و به نوعی نقش اصلی را ایفا می‌کند. میزهای مدیریت کلاسیک برای مدیرانی که قصد دارند رسمی تر به نظر برسند، مناسب‌ است.

 

در آخر

امروزه ظاهر و پرستیژ هر شرکت در نظر مشتریان و هم رقبا تاثیر زیادی دارد. هر مشتری قبل از اینکه تصمیم به عقد قرار داد با شما بگیرد به شرکت و مجموعه شما نگاه می‌کند. اگر شما برای ظاهر و به خصوص مبلمان اداری دفتر کار خود اهمیت قائل هستید، بهتر است با خرید میز اداری مناسب و باکیفیت، ظاهری حرفه ای و آراسته به آن بدهید. اگر خواهان طراحی شرکتی مدرن و با کیفیت هستید، می‌توانید از کارشناسان آگاه ایستا کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

 

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید