میز پیشخوان مدرن

انتشار : 1403/03/30
بروزرسانی : 1403/03/31
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 6 دقیقه

یکی از مهم ترین مبلمان اداری، که اشخاص در لحظه ی ورود به یک دفتر کار شیک و زیبا با آن مواجه می شوند، میز پیشخوان مدرن است. برای آن که بتوانید منطقه ی پذیرایی خود را به بهترین میز پذیرش، مجهز کنید، بهتر است کانتر متناسب با ابعاد و اندازه ی این فضا را سفارش دهید.  

انتخاب یک میز کانتر شکیل، وزن و اعتبار محل کار را افزایش می دهد. کلید ارتباط اولیه با مشتری و مهمان دفتر، این میز اداری و کاربر یا مسؤول پذیرش است و مانند سایر میزهای اداری، باید ویژگی های لازم برای کارمندی که پشت آن قرار می گیرد را داشته باشد.

در این مقاله به بررسی ویژگی های میز پیشخوان مدرن می پردازیم تا بتوانید انتخاب مناسب تری داشته باشید.  

چرا فضای پذیرش مهم است؟

شاید از خود بپرسید که این همه تلاش برای خوشایند به نظر رسیدن فضای پذیرایی برای چیست و چرا باید هنگام طراحی دکوراسیون دفتر کار خود، روی این مساله تمرکز کنید؟ بد نیست پاسخ این سوالات را بررسی کنیم:

  • تاثیر مثبت روی مشتریان و مهمانان

مبلمان اداری مدرن، این ویژگی مهم را دارد که به راحتی با مجموعه ی طراحی دکوراسیون مدرن اداری، هماهنگ می شود. یک اتاق پذیرایی با دکوراسیون منسجم، نشان دهنده ی کسب و کار قابل اعتماد، معتبر و رو به رشد شما است. مشتریان تحت تاثیر چنین فضایی تمایل بیشتری به خرید محصولات یا سفارش خدمات شما خواهند داشت. 

  • تقویت برند تجاری

بدنه ی میز پیشخوان مدرن، فضای مناسبی برای پیاده سازی رنگ، طرح و حتی لوگوی برند تجاری شما است. شما به راحتی می توانید المان های مورد نظر را به شرکت سازنده ی میز اداری، سفارش دهید و اولین قدم در جهت جذب مشتری را به درستی بردارید. اضافه کردن وسایل تزئینی مانند گیاهان، چراغ های LED و تجهیزات روشنایی به میز پذیرش، زیبایی و راحتی فضا را بیشتر می کند و مهمانان در زمان حضور و انتظار در این منطقه، تجربه ی دلپذیرتری خواهند داشت.  

میز پذیرش

کدام میز پیشخوان مدرن را انتخاب کنیم؟

تنوع مدل ها و طرح های کانتر، انتخاب این میز کار را دشوار می کند. اگر می خواهید یک میز پیشخوان بوتیک بخرید یا به کانتر منشی برای دفتر کار خود نیاز دارید، لازم است اطلاعات دقیقی از ویژگی های مختلف آن داشته باشید. بدیهی است که ممکن است در موقعیت های شغلی متفاوت، بعضی از این ویژگی ها مهم تر و در بعضی دیگر دارای اهمیت کمتری باشد. ولی اگر بخواهیم آن ها را دسته بندی کنیم، می توانیم از عناوین زیر نام ببریم. 

  • ابعاد و اندازه ی میز پیشخوان

اندازه های میز پذیرش یا کانتر با ابعاد یک میز کارمندی یا میز کارشناسی، تفاوت هایی دارد. مهم ترین تفاوت اندازه در ارتفاع آن است. معمولا پیشخوان ها، دارای دو سطح میز هستند. یک صفحه تاپس متعلق به کاربر پشت میز کانتر، و یک صفحه مربوط به مراجعین است. ارتفاع استاندارد میز کاربر مانند همه ی میزهای اداری، 75 سانتیمتر و ارتفاع کانتر مشتری حدود 110 سانتیمتر است. البته این اندازه ها قابلیت تغییر و سفارشی شدن دارند. اگر یک میز کانتر کوچک بخواهید یا ترجیح دهید میز منشی مطب، قسمت مرتفع را نداشته باشد، می توانید میز پیشخوان مدرن خود را براساس این شرایط، سفارش دهید.  

عمق 75 سانتیمتری میز پیشخوان، فضای کافی برای فعالیت کاربر با کامپیوتر شخصی و اسناد و مدارک را در اختیار او قرار می دهد. به این شرط که طول مناسبی برای کانتر خود انتخاب کرده و سفارش دهید. 

میز کانتر

  • مساحت ورودی و فضای پذیرایی

اندازه ی میز پیشخوان، ارتباط مستقیمی با ابعاد و اندازه ی اتاق پذیرش یا فضای مورد نظر شما دارد. به عنوان مثال یک میز پیشخوان مغازه، باید با توجه به اندازه ی فضای مغازه انتخاب شود. فضای ورودی شرکت، لابی هتل، ورودی پاساژ و ... همه فضاهایی با اندازه های مختلف هستند و باید میز پیشخوان مدرنی، متناسب با مساحت آن ها، برایشان انتخاب شود. 

علاوه بر میز پذیرش، ممکن است بخواهید در فضای ورودی از صندلی ها و مبل های راحتی و میز جلومبلی نیز استفاده کنید که در این صورت، باید اندازه های آن ها هم متناسب با مساحت فضا باشد. 

  • ارگونومی و راحتی

مبلمان اداری ارگونومیک، براساس استانداردهای راحتی و سلامتی بدن انسان طراحی می شود. عمده ی آسیب، درد، فشار یا کشیدگی عضلاتت در بدن کارمندی که از یک میز اداری یا صندلی اداری استفاده می کند، به استاندارد نبودن این محصولات و بخش دیگر به استفاده ی نامناسب کاربر از آن ها مرتبط است. 

مسؤولین پذیرش و بازدیدکنندگان که از میز کانتر استفاده می کنند هم نباید برای استفاده از آن به ستون فقرات خود، فشار وارد کنند. سطح میز باید ارتفاع مناسبی داشته باشد. 

کانتر پذیرش

  • دسترسی

کانترهای بلند می تواند برای ارتباط با مراجعین قد کوتاه یا کسانی که روی ویلچر می نشینند، مساله ساز باشد. به همین دلیل پیشنهاد ما استفاده از میز پیشخوان با دو سطح دسترسی با ارتفاع های مختلف است که یکی کوتاه تر و دیگری بلندتر باشد. میز پذیرش IR500 در ترکیب با کانتر IRL500 یک میز پیشخوان مدرن با ویژگی مطرح شده است. اطلاعات بیشتر درباره ی این میز اداری مدرن را می توانید در قسمت زیر مطالعه نمایید.

  • ذخیره سازی

یکی از ویژگی هایی که باعث رضایت بیشتر کارمندان از میز اداری می شود، وجود فضای ذخیره سازی کافی و متناسب با فعالیت های شغلی فرد در دفتر کار و میز کار است. این فضا شامل تجهیزاتی مانند کشو و فایل بایگانی، قفسه و کمد اداری، کتابخانه اداری، کمد زونکن و کلیه ی محصولاتی است که می تواند به نگهداری بهتر وسایل و اسناد و مدارک کمک کند و فضای اداری را سامان دهی کند. 

یک میز اداری به هم ریخته، تصویر ضعیفی از برند تجاری شما به نمایش می گذارد. به خصوص میز مسؤول پذیرش که کاملا در معرض دید مهمانان قرار دارد.  

  • شکل و فرم میز پیشخوان

میز منشی یا میز کانتر، شکل های متنوعی دارد و شما می توانید از بین طرح های مختلف موجود، طرح مورد علاقه ی خود را پیدا کنید. اما بهتر است در انتخاب فرم میز پیشخوان، دو فاکتور اصلی را مد نظر قرار دهید: 

  1. مساحت فضا
  2. تعداد مسؤولین پذیرش

این دو عامل در تعیین و انتخاب میز پذیرش، بسیار کلیدی و تاثیرگذار هستند. کانترها به شکل های خطی، L شکل، U شکل یا مدور طراحی می شوند. اگر می خواهید اطلاعت بیشتری در زمینه ی طرح های میز پذیرش به دست آورید، مطالعه ی مقاله ی زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

همان طور که متوجه شده اید، خرید میز پیشخوان، آن قدرها هم ساده نیست و به بررسی و تحلیل عوامل مختلفی بستگی دارد. حتی پس از توجه به تمامی این عوامل هم، بهتر است خرید خود را از یک شرکت معتبر مبلمان اداری انجام دهید تا میز کانتر انتخابی شما، با بهترین مواد و متریال و کیفیت ساخت، تولید شود. 

شرکت طراحان چیدمان ایستا، آماده ی ارائه ی مشاوره ی تخصصی رایگان به شما عزیزان است. کافی است با ما تماس بگیرید. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید