5 نوع پارتیشن بندی اداری برای شخصی سازی فضاهای کاری

انتشار : 1400/02/28
بروزرسانی : 1402/10/09
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 5 دقیقه

پارتیشن‌های اداری امنیت کارمندان و اطلاعات را تضمین می‌کنند. آنها همچنین روشی سریع و آسان برای شخصی سازی فضاهای کاری و تأمین نیازهای توسعه کسب و کار را ارائه می‌دهند. پنل‌های پارتیشن اداری انواع مختلفی، از پارتیشن شیشه‌ای گرفته تا پارتیشن‌های کوتاه دارند. یک کسب و کار باید پنل‌های پارتیشن بندی را براساس طراحی و فضای مورد نیاز خود انتخاب کند. برای راهنمایی بیشتر شما، انواع متداول پارتیشن‌های اداری را که در حال حاضر در صنعت موجود است را آورده‌ایم  پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

  1. پنل‌های کف تا سقف

خرید پارتیشن

پارتیشن‌های کف تا سقف که به عنوان پارتیشن‌های تمام قد نیز شناخته می‌شوند. این نوع پارتیشن بندی یک راه حل محبوب برای جدا کردن فضاهای کاری هستند. آنها فضاهای کاری را به طور کامل جدا می‌کنند و بهترین جایگزین دیوار هستند. فلز آلومینیوم، ماده متداولی است که برای ساخت فریم پارتیشن کف تا سقف استفاده می‌شود. فریم های آلومینومی به رنگ های سفید، مشکی، شامپاینی و نقره ای قابل سفارش هستند.

پارتیشن تمام قد را میتوانید از متریال شیشه، ام دی اف و یا ترکیبی از شیشه و ام دی اف سفارش دهید. هرچه مقدار ام دی اف در پارتیشن اداری بیشتر باشد، عبور نور طبیعی کمتر و ایجاد حریم شخصی برای کارکنان بیشتر می شود. پارتیشن شیشه ای، شرایط برعکس دارد و بهتر است از آن در فضای اداریی که محدودیت نور طبیعی وجود دارد، از آن بیشتر استفاده کرد. 

به راحتی می‌توانید این پارتیشن‌ها را از مکانی به مکان دیگر پیکربندی کرده و منتقل کنید. یکی از مهم ترین مزایای پارتیشن اداری ایستا، قابلیت حذف، اضافه و جابجا کردن پنل های پارتیشن است.

 

  1. پنل‌های شیشه‌ای

پارتیشن تکجداره

پارتیشن‌های شیشه‌ای معمولاً به صورت پانل‌های نیمه و تمام قد تهیه می‌شوند. آنها به دلیل سادگی و توانایی در ایجاد فضایی شیک و مدرن در بین مردم محبوب هستند. متریال این نوع پارتیشن‌ها از شیشه و آلومینیوم ساخته است. مزیت اصلی پارتیشن‌ بندی شیشه‌ای این است که نویز را کاهش می‌دهند و نور را در همه مناطق فضای کار پخش می‌کنند.

 

  1. پارتیشن‌های نیم قد

پارتیشن اداری

متداول‌ترین نوع پارتیشن‌ها، کابین‌ها یا پارتیشن‌های "نیم قد" هستند که فضای خصوصی بیشتری را برای کارمندان ایجاد می‌کنند. جابجایی آنها از یک مکان به مکان دیگر آسان است و دارای چهار دیوار و یک دهانه برای ورود و خروج افراد است. دیواره چهارم در اصل، وسط آن دارای جای خالی برای ورود و خروح افراد است. داخل این کابین‌ها یک میز کار و فضایی برای رایانه وجود دارد.

یکی از مزایای پارتیشن اداری نیم قد، امکان جابجا شدن هوای گرم و سرد از بالای پنل ها است. در صورتی که برای بیشتر یا کل اتاقک های پارتیشن بندی شده، سیستم سرمایشی یا گرمایشی مجزا ندارید، بهتر است پارتیش های کوتاه یا نیم قد سفارش دهید. 

  1. پنل‌هایی با خاصیت جا به جایی

پارتیشن تکجداره

پارتیشن‌های اداری قابل حمل معمولاً غلتک‌هایی به پایین دیواره‌شان متصل شده است تا بتوان آنها را به راحتی جابه جا کرد. مشاغلی که به دنبال یک راه حل پارتیشن انعطاف پذیر و موقتی هستند می‌توانند پارتیشن‌های اداری قابل جا به جایی را انتخاب کنند. حتی اگر کمترین حریم شخصی را داشته باشند.

 

  1. دیوارهای آکوردئوری

کم و بیش شبیه پارتیشن های قابل حمل هستند. دیوارهای آکاردئونی به صورت ظاهری می‌توانند کار پارتیشن بندی اداری را انجام دهند. اندازه‌های متفاوتی دارند و بسته به نوع نیاز شما دارای قد متوسط یا بلند هستند. جابه جایی آسانی دارند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را تا کنید. اما شاید مشکل اساسی این نوع دیواره‌های موقت عایق نبودن صدا و اینکه به اینکه نمیتوان آنان را به زمین متصل کرد، باشد.

 

چگونه دیوارهای ثابت جای خود را به پارتیشن بندی دادند؟

پارتیشن‌های اداری در دفاتر بزرگ و کوچک در سراسر دنیا دیده می‍‌شوند. تعجب آور است که یک دفتر مدرن پیدا کنیم که این روزها حداقل یک پارتیشن در جایی نداشته باشد. آنها مفید هستند و بیشتر نیاز‌های ما را برطرف می‌کنند. پارتیشن‌ها طیف وسیعی از کاربردها را دارند، از ایجاد یک دفتر کار موقت ساده و یک نفره، تا چیزهای دقیق تر مانند اتاق کنفرانس موقت یا اتاق هیئت مدیره و.. را به راحتی پوشش می‌دهند.

پارتیشن بندی اداری برای هر دفتری، تحت مالکیت یا اجاره مناسب است. دلیل آن نیز واضح است، زیرا احتیاج به مجوزی ندارند و می‎توانند با سهولت و در مدت زمان نسبتاً کوتاهی برپا و مونتاژ شوند.

دیوارهای اداری قبلا به شکل گچی و ثابت و با استفاده از سازه‌های ساختمانی ساخته ‌می‌شدند. جا به جایی دیوارها در گذشته کار آسانی نبود. اگر شما قصد تغییر در محیط کاری را داشتید باید زمان و شلوغی زیادی را صرف می‌کردید. به خراب کردن دیوار ثابت و ساخت دیوار جدید فکر کنید. اما جدا کننده‌های جدید محیطی امروزه این کار را برای شما راحتتر کرده‌اند. پارتیشن‌ها را می‌توان بدون خرابی جا به جا کرد.

کار نصب و انتقال پارتیشن‌ها به راحتی و بدون ایجاد دردسر در محیط کاری به سادگی انجام می‌پذیرد. اما جایگزینی پارتیشن‌ها به جای دیوارهای ثابت فقط به دلیل راحتی در نصب و انتقال آن‌ها نیست. دلیل دیگر تغییر در سبک ادارات است. امروزه بیشتر فضاهای اداری به سمت فضاهای باز و بدون دیوار رفته‌اند. در این محیط‌ها برای جدا کردن بخش‌ها و ساماندهی محیط از پارتیشن بندی استفاده می‌شود.

برای خرید میز کارشناسی


پارتیشن‌ها در قالب های مختلف مانند پارتیشن بندی ثابت، پارتیشن‌های متحرک یا پارتیشن های قابل تخریب در دسترس هستند. تصور کنید اگر شرکت شما به طور ناگهانی پرسنل اضافی را برای گذراندن یک دوره شلوغ یا جهش رشد استخدام کند. این اعضای جدید کجا باید بنشینند و کار کنند؟ خوشبختانه به همین دلیل پارتیشن‌های اداری وجود دارند و بسیار محبوب هستند. با استفاده از پارتیشن بندی اداری، دفاتر یا بخش‌های جدید می‌توانند به سرعت و بدون سر و صدا ایجاد شوند.

 

چند کلمه آخر

یک محیط کار راحت با فضاهای شخصی برای کارمندان تأثیر مثبتی بر بهره وری دارد. مزایای فراوان پارتیشن‌های اداری باعث می‌شود که آنها یک عنصر اساسی در طراحی و بازسازی فضاهای کاری باشند. پارتیشن‌ به شما کمک می‌کند فضای داخلی اداری را با طیف وسیعی از تقسیم کننده‌های میز، پانل‌های مدولار و سایر مبلمان اداری مدرن، دوباره تعریف کنید. اگر به دنبال مبلمان اداری سازگار با محیط زیست هستید که برای تعریف مجدد فضای کار شما طراحی شده باشد، خوشحال می‌شویم که به شما کمک کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات ما، با شماره 02188701330 با ما تماس بگیرید.

 

 

منبع

mergeworks

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید