پارتیشن شیشه ای مات: مزایا و کاربردها

انتشار : 1403/02/17
بروزرسانی : 1403/02/19
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 6 دقیقه

چگونه می توانیم در هنگام خرید مبلمان اداری و تجهیز دفتر کار خود، فضای شخصی لازم و مناسب را در اختیار کارمندان قرار دهیم، بدون این که از زیبایی و روشنایی طبیعی محیط، کاسته شود؟ یکی از روش های دستیابی به این تعادل، استفاده از پارتیشن شیشه ای مات است. 

یک پارتیشن شیشه ای مات، فضای خصوصی را به لحاظ بصری تا حد زیادی تامین می کند. گرچه به دلیل ضخامت کم پارتیشن، نمی توان از آن، انتظار داشت مانند یک عایق صوتی عمل کند. 

پارتیشن شیشه ای مات چیست؟ 

پارتیشن ها، دیوارهای جداکننده ی سبُک و ظریفی هستند که برای تقسیم بندی فضاهای مختلف به کار می روند. این جداسازی با توجه به متریال، اندازه و نوع پارتیشن، در برابر عوامل مختلف، مقاومت متغیری دارد. دیوارهای جداکننده ای که انتخاب می کنید، ممکن است پارتیشن تک جداره یا پارتیشن دو جداره باشد. ممکن است پارتیشن را برای مصارف خانگی بخواهید یا بخواهید از آن در اداره و شرکت خود استفاده کنید. بنابراین پارتیشن خانگی یا پارتیشن اداری، دو نوع دیگر هستند. 

در زمینه ی متریال هم پارتیشن های مدرن و امروزی، معمولا به دو گروه تقسیم بندی می شوند: پارتیشن شیشه ای و پارتیشن چوبی یا پارتیشن ام دی اف. از آن جا که در این مقاله به موضوع پارتیشن شیشه ای مات می پردازیم، بهتر است با مطالعه ی مقاله ی زیر درباره ی انواع پارتیشن شیشه ای، اطلاعات مفیدی را درباره ی آن ها به دست آورید. 

اگر پارتیشن شیشه ای مات را برای منزل یا سازمان خود در نظر گرفته اید، به احتمال زیاد به دنبال حفظ حریم شخصی افراد و در عین حال، استفاده از نور طبیعی هستید. این که با چه شرایطی در محیط کار یا زندگی خود رو به رو هستید، تعیین کننده ی پارتیشن مناسب آن است. پارتیشن شیشه ای مات، پارتیشن شیشه ای شفاف و پارتیشن شیشه ای طرح دار، هریک مزایای مخصوص به خود را دارا هستند. مشاوران ما در شرکت ایستا می توانند به شما در انتخاب بهترین پارتیشن اداری یا پارتیشن خانگی کمک کنند. 

شیشه ی مات چگونه ساخته می شود؟

شیشه را به روش های مختلفی مات می کنند. یکی از روش های متداول که در صنایع بزرگ مرتبط با شیشه انجام می شود، روش سندبلاست است. در روش سندبلاست، کل سطح شیشه یا بخش های طرح دار آن، به وسیله ی پاشش با فشار نوعی از ماسه با دستگاه های مخصوص، مات می شود. هر چه مقدار ماسه و فشار پاشش ماسه بیشتر باشد، میزان مات شدن سطح شیشه بیشتر می شود. 

از شیشه های سندبلاست سکوریت که نوعی شیشه ی مقاوم در برابر ضربه است، برای تولید پارتیشن شیشه ای و کابین دوش شیشه ای استفاده می شود. 

پارتیشن شیشه ای مات

مزایای پارتیشن شیشه ای مات

استفاده از پارتیشن شیشه ای مات، مزایای زیادی دارد و تاثیر بصری فوق العاده ای از خود به جا می گذارد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که از تقسیم کننده ها و پنل های شیشه ای مات می توان به صورت ترکیبی با مدل های دیگر استفاده کرد. به عبارت دیگر شما می توانید در یک پارتیشن شیشه ای مات، پنل های شیشه ی شفاف یا ام دی اف هم داشته باشید و ترکیبات زیبا و کاربردی زیادی را به عنوان پارتیشن شیشه ای اداری یا پارتیشن شیشه ای منزل خود، انتخاب نمایید. در این جا به برخی از مزایای آن اشاره می کنیم:

  • پوشانندگی ملایم

پنل های شیشه ای مات، به شکل ظریف و ملایمی، تاریکی ایجاد می کنند. به شکلی که محتویات یک فضا بدون مسدود شدن کامل نور، پنهان می گردد. این پوشانندگی ملایم، به کارکنان این امکان را می دهد که از حس حریم خصوصی لذت ببرند، در حالی که هنوز احساس می کننند با فضای کاری اطراف ارتباط دارند و از آن ها کاملا جدا نیستند. در نتیجه ی وجود این حس، همکاری و ارتباط میان کارکنان افزایش یافته و دستیابی به بهره وری شغلی، امکان پذیرتر می شود. 

  • سطح حریم خصوصی قابل تنظیم

یکی از مزایای پارتیشن شیشه ای مات، امکان تنظیم اندازه ی مات بودن آن ها است. در پارتیشن شیشه ای طرح دار هم که طرح ها به روش مات کردن، انجام می شود، طرح مورد استفاده، تعیین کننده ی سطح حریم خصوصی و میزان پوشانندگی است. 

  • حفظ نور طبیعی

گرچه شیشه های مات به نسبت شیشه های شفاف، نور کمتری را از خود عبور می دهند، ولی همان میزان عبور نور هم، قابل توجه و تاثیرگذار است. این مساله به خصوص درمورد پارتیشن اداری شیشه ای که باید هم حریم شخصی افراد را تامین کرده و هم نور قابل قبولی را در محیط کنترل نماید، اهمیت بیشتری دارد. 

استفاده از نور طبیعی، وابستگی کسب و کارها به نور مصنوعی را کاهش داده و ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی، محیط کاری سازگار با محیط زیست، ایجاد می نماید. 

  • تطبیق پذیری طراحی

پارتیشن شیشه ای مات، به راحتی در طراحی فضا می نشیند و در یکپارچه سازی چیدمان اداری، نقش عمده و موفقی ایفا می کند. چه یک فضای اداری شیک و مدرن باشد یا یک محیط سنتی و کلاسیک، پارتیشن های شیشه ای، می توانند طیف وسیعی از سبک های طراحی را تکمیل کنند. یک پارتیشن شیشه ای، به خوبی با فلز و چوب ترکیب شده و باعث زیبایی چشمگیر دکوراسیون داخلی می شود.  

  • حریم خصوصی صوتی

پارتیشن های اداری موانعی برای کاهش انتقال صدا هستند و نمی توانند به شکل صد در صد، آن را کنترل کنند. ولی راه هایی برای افزایش کارایی آن ها در این زمینه وجود دارد. به عنوان مثال پارتیشن شیشه ای دو جداره که به صورت تمام قد ساخته شده باشد، می تواند جلوی صدای مزاحم را تا حدود زیادی بگیرد. محیط های کاری آرام، باعث تمرکز بیشتر کارمندان و افزایش بهره وری آنان می شود. 

  • تعمیر و نگهداری آسان

پارتیشن شیشه ای مات، به راحتی نگهدای و تمیز می شود و آن را به گزینه ای عالی برای محیط های اداری شلوغ و خانه های دارای اطفال، تبدیل می کند. روکش مات به پوشاندن اثر انگشت، لکه ها و عیوب جزئی کمک می کند و برای حفظ زیبایی و جذابیت، به حداقل نگهداری نیاز دارد. تمیز کردن منظم با یک پاک کننده ی ملایم شیشه و یک پارچه ی نرم، معمولا تمام چیزی است که برای بکر و شفاف به نظر رسیدن پارتیشن شیشه ای مات، لازم است. 

پارتیشن اداری شیشه ای

از پارتیشن شیشه ای مات در کجا می توان استفاده کرد؟

مات بودن شیشه ها در این پارتیشن، باعث کاربرد فراوان آن در فضاهایی می شود که حفظ حریم شخصی در آن ها اهمیت زیادی دارد. در ادامه به برخی از این فضاها اشاره کرده ایم:

  • دفاتر و فضاهای اداری

پرسنل در یک فضای کاری به تمرکز نیاز دارند. نیاز دیگر آنان حفظ تعامل و همکاری با یکدیگر است. بنابراین پارتیشن شیشه ای مات می تواند برای محیط های اداری، دفاتر کار و شرکت، یک گزینه ی مناسب باشد. این پارتیشن های اداری را می توان بین قسمت های مختلف قرار داد و کابین هایی ایجاد کرد. با استفاده از پارتیشن شیشه ای اداری، نور طبیعی وارد اتاقک ها شده و شادابی و بهره وری کارکنان، در طول روز افزایش می یابد.  

  • کتابخانه خانگی

اگر می خواهید در منزل خود یک کتابخانه ی خانگی ایجاد و آن را از فضای اطراف جدا کنید، از پارتیشن شیشه ای مات استفاده نمایید. این پارتیشن می تواند حریم خصوصی مورد نیاز کتابخانه را برای شما حفظ و نور ملایم طبیعی را در آن تامین نماید. 

  • گلخانه ی خانگی

گلدان ها یا باغچه ی کوچک کنار آشپزخانه یا روی تراس منزل شما می تواند در صورت لزوم به پوشیده بودن، از پشت پارتیشن شیشه ای مات، نور مورد نیاز خود را دریافت کند. با استفاده از مات یا رنگی بودن شیشه ها، نور شدید خورشید تلطیف شده و کیفیت و عمر گیاهان، افزایش می یابد. 

  • حمام و کابین دوش

یکی از بهترین کاربردهای شیشه ی مات، در کابین دوش است. با توجه به ابعاد کوچک کابین دوش و جلوگیری از ایجاد ترس روانی حضور در فضای تنگ، وجود نور طبیعی برای آن لازم است. درصورت وجود حمام هم درب شیشه ای یا پارتیشن شیشه ای مات می تواند به عبور نور، در عین حفظ فضای شخصی کمک کند. 

نتیجه گیری

پارتیشن شیشه ای مات، ترکیبی عالی از حریم خصوصی و شفافیت را ارائه می دهد و به رشد و گسترش زیبایی و عملکرد بهتر فضا به خصوص محیط اداری مدرن کمک می کند.  

حتما با کارشناسان ما در شرکت ایستا تماس بگیرید تا با توجه به شرایط محیط و نیازهایتان، پارتیشن شیشه ای مناسب را به شما معرفی کنند. پارتیشن شیشه ای مات تولید شده در ایستا، علاوه بر کیفیت بالا و زیبایی منحصر به فرد، دارای یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش است. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید