چگونه بهترین مبلمان اداری را انتخاب کنیم؟

انتشار : 1403/01/18
بروزرسانی : 1403/01/19
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 5 دقیقه

آیا به خرید مبلمان اداری جدید فکر می کنید؟ آیا می خواهید مطمئن شوید بهترین مبلمان اداری را برای دفتر کار خود دریافت می کنید؟ این مقاله می تواند به شما کمک کند تا میزهای اداری، صندلی های ارگونومیک و پارتیشن های مدرن فضای کار خود را به بهترین شکل ممکن انتخاب نمایید. 

هر دفتر کار و فضای اداریی برای آن که بتواند میزبان خوبی برای فعالیت های شغلی پرسنل و بازدید مهمانان و مشتریان باشد، به تجهیزات و امکاناتی نیازمند است و بدون محصولات مبلمان اداری مناسب، زیبا و استاندارد، فضای اداری، نمی تواند پاسخگوی نیاز کارمندان، و جاذب توجه و کنجکاوی بازدیدکنندگان و مشتریان باشد. 

از آنجا که قیمت مبلمان اداری باکیفیت، نسبتا گران است، همه ی افراد ترجیح می دهند تا با یک بار خرید مناسب، مجبور به تعویض و تعمیر زودهنگام این محصولات نشوند. 

برای خرید بهترین مبلمان اداری، نکات مهم زیر را در نظر داشته باشید:

1. با موارد ضروری شروع کنید

اولین کاری که باید انجام دهید تهیه ی فهرستی از وسایلی است که برای دفتر کار خود نیاز دارید. در نظر گرفتن نوع فعالیت شغلی شما و تیمتان، تعداد افراد و جایگاه شغلی هریک، به انتخاب بهترین مدل های میز و صندلی اداری کمک می کند. 

امروزه استفاده از تجهیزاتی مانند کامپیوتر، مانیتور، چاپگر و دستگاه تلفن، گریزناپذیر است. بنابراین علاوه بر هماهنگی محصولات بهترین برند میز و صندلی اداری، با افراد، در نظر گرفتن شکل، اندازه و تعداد این تجهیزات را هم در هنگام خرید محصولات مبلمان اداری باید در نظر گرفت. 

تمرکز بر وسایل ضروری، این حُسن را دارد که پس از خرید آن می توانید به سراغ بقیه ی امکانات و تچهیزات بروید و خیالتان از تخصیص بودجه کافی برای وسایل ضروری راحت می شود. 

میز کار اداری

2. فضای کاری را اندازه گیری نمایید

در مرحله ی بعد به سراغ فضای دفتر کارتان بروید. مکانی که می خواهید برای آن بهترین مبلمان اداری را انتخاب کنید، باید ظرفیت و گنجایش این محصولات را دارا باشد. 

در چیدمان اداری دفتر کار، وجود فضای خالی مناسب، اهمیت زیادی دارد. تجهیزات و محصولات مبلمان اداری بیش از اندازه، شرکت و دفتر کار شما را تنگ و شلوغ جلوه می دهد و برای پرسنل هم، کار کردن در آن راحت نیست. 

در صورتی که به تعداد مشخصی میز اداری و دیگر تجهیزات مبلمان اداری نیاز دارید و کاهش تعداد آن ها، منجر به آسیب رسیدن به سیستم کاری شما می شود، می توانید اندازه های آن ها را در هنگام سفارش کالا، کاهش دهید. معمولا یک شرکت تولیدکننده میز اداری، امکان ساخت سفارشی محصولات خود را دارد. 

به هرحال فراموش نکنید محاسبه ی دقیق اندازه های دفتر کار، به خرید محصولات مناسب تری برای شما منجر می شود. 

3. راحتی مبلمان اداری را در نظر داشته باشید

بهره وری کارمندان یک شرکت یا اداره، تا حدود زیادی به راحتی آنان در محل کار بستگی دارد. شاید اگر قبل از خرید مبلمان اداری بدانید یک میز کار اداری استاندارد و یا یک صندلی اداری ارگونومیک، تا چه حدی می تواند باعث افزایش بهره وری پرسنل و کاهش آسیب های جسمی آنان شود، به این عامل مهم بیشتر توجه کنید. 

این فاکتور مهم می تواند در انتخاب بهترین برند مبلمان اداری ایرانی، به شما کمک کند. احساس راحتی، گذراندن ساعات طولانی کار و انجام فعالیت های شغلی را دلپذیرتر می نماید.  

میز مدیریتی کلاسیک

4. سبک مبلمان اداری را انتخاب نمایید

طراحی دکوراسیون اداری دفتر  کار شما، نشان دهنده ی سلیقه و خط مشی برند تجارتی شما است. امروزه سایت مبلمان اداری هم همین کاربرد را دارد و طراحی، امکانات و اطلاعاتی که در آن به شما ارائه می شود، از نوع تفکر و استراتژی های مدیران آن حکایت دارد. 

اگر تمایل دارید دفتر کارتان، ظاهری جدی و رسمی داشته باشد به سراغ بهترین مبلمان اداری لاکچری بروید و از میز اداری کلاسیک استفاده نمایید. یک میز مدیریت کلاسیک که با آکسسوار مشابه آن، هماهنگ شده باشد، وجهه ای رسمی و حرفه ای به کسب و کارتان می بخشد.

دفتر کار مدرن، مبلمان اداری ساده و شیک و در عین حال کاربردی نیاز دارد. بهترین مبلمان اداری برای طراحی دکوراسیون مدرن، آن هایی است که از رنگ های خنثی درست شده اند، ولی برای ایجاد تعادل در فضا به لکه های رنگی شاد و خالص هم در محیط، فکر شده باشد. 

به خاطر داشته باشید برای هر سبکی که انتخاب می کنید، مبلمان اداری متناسب با آن تهیه کنید. خرید مبلمان اداری ناهماهنگ، معمولا ظاهری عجیب و غیر حرفه ای ایجاد می کند و ممکن است تاثیر بصری خوشایندی نداشته باشد.  

5. روی بهترین عملکرد، تمرکز داشته باشید

همان طور که گفته شد دو عامل سبک و راحتی مبلمان اداری اهمیت زیادی دارند. ولی درصورت وجود عملکرد مناسب مبلمان اداری، می توان به آن ها توجه کرد.   

فرض کنید یک میز کنفرانس خریده اید که تعداد افراد حاضر در جلسه نمی توانند به راحتی در کنار هم پشت میز بنشینند. یا سطح میز به دلیل استفاده از روکش ام دی اف نامناسب، در زمان کوتاهی فرسایش پیدا کرده است و رفع آلودگی از آن به دشواری امکان پذیر است. قطعا استفاده از چنین میز اداری در درازمدت، نه تنها به پیشرفت کاری جلسات شما کمکی نمی کند، بلکه در ذهن مهمانان ومشتریان تاثیر منفی می گذارد. 

یا در مثالی دیگر، یک میز کار کوچک را در نظر بگیرید که فضای ذخیره سازی کافی مانند کشو، فایل و قفسه اداری برای آن تعبیه نشده است و کارمندی که به استفاده از این میز اداری محکوم شده(!) در شرح وظایف شغلی خود باید با مقدار زیادی کاغذ و پرونده سروکار داشته باشد و برای نگهداری از آن ها فضای مناسب را ندارد. 

برای پیدا کردن بهترین مبلمان اداری، حتما عملکرد محصولات را بررسی و کاربردی ترین را انتخاب نمایید. 

مبلمان اداری مدرن

6. فضای ذخیره سازی را فراموش نکنید

تمرکز روی خرید میز کار اداری و صندلی ارگونومیک، نباید باعث شود که قفسه ها، کمدها و فایل های بایگانی را فراموش کنید. برنامه ی ذخیره سازی به هر فضای خانگی یا اداری، نظم می بخشد و می توان با کمک آن، وسایل، پرونده ها، کتاب ها و ... را بهتر سازمان دهی نمود. 

سبک طراحی اداری، علاوه بر طرح میز و صندلی، روی مدل و رنگ قفسه، کتابخانه و کمد اداری هم مؤثر است. هماهنگی و تناسب همه ی این محصولات لازم است و همه ی آن ها مبلمان اداری دفتر کار شما محسوب می شوند. 

برای آشنایی بیشتر با فضای ذخیره سازی اداری، مقاله ی زیر را مطالعه کنید.

7. مبلمان اداری را با نام تجاری خود هماهنگ کنید

اگر برند تجاری قدرتمند و موفقی دارید، در هنگام خرید مبلمان اداری به این موضوع فکر کنید که چگونه محصولاتی همسو با آن انتخاب نمایید. این هماهنگی و همسویی می تواند هم بر پرسنل شما که خود را وابسته به خانواده ای بزرگ تر بدانند و هم بر مشتریان، که متوجه طراحی دکوراسیون هوشمندانه و هدفمند شرکت شما شوند، تاثیر مثبت و شگرفی باقی می گذارد. 

به عنوان مثال اگر برند شما روی جوان گرایی و نوآوری تاکید دارد، انتخاب مبلمان اداری با جنبه های سرگرمی و بازیگوشی، به جا و درست است. 

رنگ ها می توانند حال و هوایی کاملا متفاوت به سازمان شما بدهند. کمی مطالعه و بررسی روانشناسی رنگ، می تواند به شما در این زمینه کمک کند. 

انتخاب بهترین مبلمان اداری برای نیازهای شما

با بررسی نیازهای خود و رعایت نکات بالا، می توانید بهترین برند مبلمان اداری را انتخاب کنید. برای اطمینان بیشتر، توصیه می کنیم حتما پروژه های انجام شده ی شرکت و برند مبلمان اداری را بررسی کرده و از خدمات و گارانتی معتبر آن نیز اطلاع پیدا کنید.

شما می توانید در سایت و مقالات ما، مطالب مفیدی برای طراحی چیدمان اداری و خرید مبلمان مورد نیازتان بیابید. از این که نظرات و تجربیات شما را در این زمینه بخوانیم، خوشحال می شویم.smile

با کارشناسان ما در شرکت ایستا تماس بگیرید تا با ارائه ی مشاوره ی رایگان، بهترین مبلمان اداری، متناسب با شرایط و نیازهای کاریتان را، به شما پیشنهاد دهند.

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید