چگونه پارتیشن اداری مناسب انتخاب کنیم؟

انتشار : 1402/08/16
بروزرسانی : 1402/10/17
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 5 دقیقه

پارتیشن اداری می تواند راهی عالی برای تقسیم بندی فضای اداری و دفتر کار شما باشد. اما با وجود شرکت های مختلف فروش پارتیشن اداری، تشخیص  پارتیشن اداری مناسب شما، دشوار است. در این مقاله، شما را با فرآیند انتخاب پارتیشن اداری، براساس نیازها و کاربردها آشنا می کنیم. 

پارتیشن بندی اداری این امکان را می دهد که در فضای کار خود، براساس نیاز و کارکرد، اتاق های کوچک تری ایجاد کنید. این اتاق ها ممکن است با پارتیشن دوجداره ام دی اف که ارتفاع آن تا سقف امتداد دارد، بسته تر و خصوصی تر و یا با پارتیشن شیشه ای تک جداره ای که ارتفاع حدود 2 متر دارد، بازتر و عمومی تر باشد. تشخیص ابعاد و اندازه ی این دیوار جداکننده اداری و نوع آن با شماست که پیش از سفارش تولید پارتیشن، روی نقشه ی پارتیشن بندی پیاده می کنید. 

در صورتی که می خواهید پارتیشن سازی برای دفتر کار شما به بهترین شکل اجرا شود، لازم است خرید پارتیشن اداری خود را از برند معتبر مبلمان اداری که تجربه و سابقه ی کاری مناسب در تولید، اجرا و نصب پارتیشن اداری دارد، انجام دهید. 

پارتیشن شیشه ای دو جداره

انواع پارتیشن اداری 

بهترین پارتیشن اداری که می توانید برای سازمان تجاری یا شرکت خود سفارش دهید، پارتیشنی است که علاوه بر استفاده از مواد اولیه ی باکیفیت و بادوام و تولید قطعات با پرداخت دقیق، اجرای درستی هم داشته باشد. اجرای پارتیشن، مستقیما با امنیت و سلامتی کارکنان شما رابطه دارد و لازم است فروشنده ی پارتیشن اداری، کارنامه ی قابل قبولی در زمینه اجرای پارتیشن بندی داشته باشد. جنس پارتیشن در اجرا و نصب آن تفاوتی ندارد و اجرای پارتیشن اداری در هر صورت باید به درستی انجام شود. انواع پارتیشن اداری از نظر مواد سازنده ی آن به شرح زیر است:

  • پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای یک انتخاب محبوب در تجهیز و دکوراسیون داخلی شرکت ها و سازمان ها است. خرید پارتیشن شیشه ای این مزیت بزرگ را دارد که در تشکیل اتاق های نیمه خصوصی افراد و اتاق جلسات، نور طبیعی به عنوان یک گزینه ی مهم در بهبود بهره وری کارکنان، حفظ می شود. 

  • پارتیشن چوبی یا پارتیشن ام دی اف

یکی دیگر از گزینه ها ی محبوب در پارتیشن بندی اداری، خرید پارتیشن چوبی است. امروزه با توجه به قیمت بالای چوب، دیوارهای سبک جداکننده را از ام دی اف می سازند. قیمت پارتیشن ام دی اف، مقرون به صرفه است و با وجود مزایایی که نسب به دیوار مواد سخت دارد، خرید پارتیشن ام دی اف، کاملا اقتصادی است.   

  • پارتیشن پارچه ای

پاراوان یا پارتیشن پارچه ای، یک دیوار جداکننده ی سبک و موقتی است که می تواند در برخی شرایط، گزینه ی مناسبی باشد. فقط در صورتی پارتیشن پارچه ای می تواند پارتیشن اداری مناسب باشد، که سرو صدای زیادی ایجاد نشود و یا افراد شرکت با آن مشکلی نداشته باشند.  

پارتیشن اداری مناسب

ویژگی های پارتیشن اداری مناسب 

هنگام انتخاب پارتیشن اداری، چند فاکتور اصلی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. 

  • حریم خصوصی

برای کارمندان خود به چه مقدار فضای خصوصی نیاز دارید؟ به طور کلی در طراحی چیدمان اداری مدرن، ایجاد فضای کاملا بسته و خصوصی تقریبا حذف شده است. مگر در موارد و مشاغل خاص که نوع فعالیت، این نیاز را ایجاد کند. ولی در حالت عمومی، دفتر کار باز یا اوپن آفیس (open office) اولویت اصلی ادارات، به خصوص شرکت های خصوصی است.

ولی پس از بررسی نتایج، مشخص شد احتمال کسب رضایت کارمندان و افزایش بهره وری آن ها، با اختصاص حریم شخصی نسبی و نه صد در صد، بیشتر است. بنابراین تولید و نصب پارتیشن اداری متداول و تقریبا همه گیر شد. 

  • کاهش سروصدا

در اغلب اوقات، وجود نویز در محیط کار، اجتناب ناپذیر است، ولی فضای کاری پرسرو صدا مشکلاتی را در عملکرد کارکنان ایجاد می کند. پارتیشن اداری آکوستیک، محصول ایده آلی است که در برخی شرکت ها تولید می شود. ولی حتی اگر پارتیشن اداری عایق کامل صدا هم نباشد، در کاهش سرو صدا موثر است. 

قیمت پارتیشن اداری

  • بودجه

یک جستجوی ساده به شما نشان می دهد که قیمت پارتیشن اداری مناسب و باکیفیت، آن قدرها هم ارزان نیست. ولی خرید پارتیشن اداری انعطاف پذیر که قابلیت تغییر در پنل ها را داشته باشد، می تواند یک سرمایه گذاری برای تجارتتان به حساب بیاید. شما می توانید در هنگام انتقال به دفتر کار جدید، دیوارهای جداکننده ی ایستا را با خود ببرید و براساس نقشه ی پارتیشن بندی جدید، آن ها را نصب کنید. اگر به متراژ بیشتری پارتیشن نیاز داشتید، با ما تماس بگیرید و سفارش دهید. قطعات قدیم و جدید پارتیشن اداری ایستا، قابلیت اتصال به یکدیگر را دارند. 

  • بهبود کیفیت هوا

نصب پارتیشن های اداری می تواند در کاهش آلاینده های موجود در هوا، موثر باشد. بهبود کیفیت هوا و جلوگیری از انتشار ویروس ها و میکروب ها، یکی از راهکارهای حفظ سلامتی کارکنان و افزایش بهره وری آنان است. 

  • کمک به استفاده ی بهتر از نور طبیعی

شما در دفتر کار خود حجم محدودی از نور طبیعی دارید. معمولا تعداد پنجره ها محدود هستند و اغلب افراد تمایل دارند میز کارشان در کنار پنجره باشد. 

در بهترین حالت پارتیشن بندی اداری، نباید مانع رسیدن نور به قسمت های مختلف فضای اداری شود. ولی در صورت انتخاب پارتیشن ام دی اف یا پارتیشن چوبی، این موضوع اجتناب ناپذیر است. پارتیشن اداری ام دی اف مزایای دیگری دارد و با توجه به اولویت های شما در محل کارتان می تواند پارتیشن اداری مناسب باشد.

ولی در پارتیشن شیشه ای، به خصوص پارتیشن شیشه ای شفاف، اولویت با عبور نور طبیعی و سپس عین حال جداسازی فضاها است. 

  •  زیبایی محل کار

پارتیشن های اداری می توانند تاثیر قابل توجهی در زیباتر شدن دفتر کار شما داشته باشند. پارتیشن ام دی ام و پارتیشن ام دی و شیشه ای، می توانند رنگ ها و طرح های مختلفی را در خود جای دهند که دیوارها را جذاب تر نماید. دیوارهای جداکننده ی شیشه ای می توانند طرح دار یا مات باشند. می توانید شیشه ی رنگی استفاده کنید. از پشت دیوار پارتیشن اداری شیشه ای، دکوراسیون مجموعه ی سازمانی شما قابل دیدن است و شما می توانید برای نمایش آن از هر فاصله ای، برنامه ریزی کنید.  

سوالات متداول:

آیا همیشه بهروه وری کار در دفتر باز بیشتر از بهره وری در فضای بسته است؟

بهره وری هر سازمانی به توجه به فرهنگ سازمانی و عملکرد آن شرکت بستگی دارد. ولی تجربه نشان داده چیدمان نیمه باز یا اوپن آفیس محدود، بهترین گزینه است. 

آیا می توان پارتیشن اداری را به شکلی طراحی کرد که هویت برند ما در آن دیده شود؟

بله، شما می توانید با استفاده از سند بلاست روی شیشه پارتیشن اداری، نام تجاری و لوگوی خود را ثبت کنید. پارتیشن شیشه ای رنگی هم می تواند متاثر از رنگ های استفاده شده در برند شما ساخته شود. 

چگونه پارتیشن اداری به رفاه کارکنان کمک می کند؟

با نصب پارتیشن اداری مناسب، خریم خصوصی افزایش پیدا می کند. ایجاد مناطق راحت و متمرکز باعث ایجاد آسایش بیشتر، ضمن حفظ جریان همکاری بین آنان می شود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر، استفاده از مشاوره ی رایگان کارشناسان ما در شرکت ایستا و خرید بهترین پارتیشن و مبلمان اداری، با شماره ی 88701330-021 تماس بگیرید.

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید