چگونه یک فضای اداری جذاب طراحی کنیم؟

انتشار : 1402/09/07
بروزرسانی : 1402/10/05
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 7 دقیقه

راه های زیادی برای مبلمان و طراحی چیدمان اداری وجود دارد. از بین همه ی راه های موجود، چند عامل کلیدی، نقش پررنگ تری در موفقیت و جذابیت طراحی دارند. بیایید با هم اصول طراحی فضای اداری را بررسی کنیم.

یک فضای اداری مطلوب چه ویژگی هایی دارد؟

به این پرسش از دو زاویه می توان پاسخ داد. از دید کارمندی که روزانه حداقل 8 ساعت در یک شرکت یا سازمان کار می کند، فضای اداری مطلوب جایی است که به آسایش و سلامتی او توجه شود. خرید میز اداری استاندارد و صندلی ارگونومیک، استفاده از پارتیشن اداری جهت تعیین و تعریف فضای خصوصی، استفاده از نور طبیعی و موضوعات دیگر، می تواند رضایت کارمندان را تامین کند. از آن جا که رضایت کارمند به معنی بهره وری بالاتر و سود بیشتر شرکت ها است، بنابراین باید حتما به این درخواست ها توجه کرد. 

مشتریان و مهمانانی که به صورت حضوری به دفتر کار شما مراجعه می کنند، از طراحی فضای داخلی اداری دفتر شما، درباره ی میزان اعتبار و موفقیت برند شما قضاوت می کنند. دیدگاه مثبت مشتری، باعث می شود که آسان تر و بیشتر به شما و حرفه تان اعتماد کند. و این باز یعنی فروش بیشتر و سود بالاتر...

بنابراین کاملا به سود شما است تا با کمک افرادی که می توانند در زمینه ی طراحی دکوراسیون و چیدمان اداری، به شما مشاوره ی درستی دهند و طراحی و اجرای چیدمان اداری شما را به عهده گیرند، به دفتر کار خود سروشکلی تازه دهید. در فرآیند طراحی فضای اداری، این موضوعات را در نظر داشته باشید: 

میز کار گروهی

  • فضا را بزرگ تر نشان دهید

امروزه به دلیل بالا بودن قیمت خرید و اجاره ی واحدهای کاری، داشتن دفتری که مساحت مورد نیاز کسب و کار ما را داشته باشد، به سختی امکان پذیر است. بنابراین مجبوریم با استفاده ترفندهای طراحی دکوراسیون داخلی، فضا را بزرگ تر نشان دهیم. استفاده از رنگ های روشن، اولین راهی است که برای بزرگ تر به نظر رسیدن فضا می توان پیشنهاد کرد. استفاده از آینه هم راهکار خوبی است. امروزه می توانید با سطوح آینه وار و انعکاسی، طرح های مختلف ایجاد کنید و از آینه کاربری های متفاوت و جذابی به دست آورید. 

  • میز اداری مدرن بخرید

اگر هنوز میز اداری و سایر محصولات مبلمان اداری مانند کمد بایگانی، فایل و قفسه اداری و کتابخانه را نخریده اید، پیشنهاد می کنیم طرح های مدرن را انتخاب کنید. میز و صندلی اداری ارگونومیک مدرن را برای مبلمان اداری خود انتخاب کنید تا امنیت و راحتی کارمندان تامین شود. مبلمان اداری مدرن با حذف و کاهش برخی از اجزا مانند صفحه های ام دی اف پایه ی میز، و استفاده از پایه های فلزی، کوچک تر به نظر می رسند. اگر محدودیت هایی مانند کثیف شدن سطح میز اجازه می دهد، تا جایی که می توانید رنگ های روشن را برای برای محصولات مبلمان دفتر کار خود انتخاب کنید. یکی دیگر از محصولاتی که می توانید در طراحی فضای اداری مدرن داشته باشید و به استفاده ی بهینه از فضا کمک می کند، میز کار گروهی یا ورک استیشن (work station) است. میز کار دو نفره یا میز کار چهار نفره، نوعی میز کار مشترک است که هر میز با جداکننده یا دیوایدر (Divider) از دیگری جداشده ولی برخی قسمت های میز اداری مانند پایه های فلزی به صورت مشترک به کار رفته است. اطلاعات بیشتر در این زمینه را می توانید در مقاله ی زیر به دست آورید. 

  • از نور طبیعی استفاده کنید

ما انسان ها بیش از چیزی که تصور می کنیم، به نور طبیعی احتیاج داریم. نور خورشید روی جسم و روح ما تاثیر فراوانی دارد و می تواند بهره وری ما در محیط کار را به حداکثر برساند. در یک فضای اداری متناسب، می توان برای هر ایستگاه کاری، یک پنجره تعبیه کرد. ولی از آن جا که در اغلب مواقع، این شرایط ایده آل و مطابق با نیازهای ما نیست، راهکار مطلوب و مطمئنی به نام پارتیشن اداری به وجود آمده است. استفاده از پارتیشن شیشه ای به جای دیوار جامد، ریز فضاهای اداریی ایجاد می کند که می توانند نور را حتی از دورترین نقاط نسبت به پنجره، دریافت نمایند. براساس کاربرد، طرح و مصرفی که از پارتیشن اداری دارید می توانید، پارتیشن تک جداره یا پارتیشن دو جداره انتخاب کنید. شیشه و ام دی اف، دو متریالی است که در تولید پارتیشن اداری ایستا استفاده می شود و شما می تواند آن را مناسب سلیقه ی خود سفارش دهید. 

  • مناطق کاربردی ایجاد کنید

سعی کنید در هنگام طراحی فضای اداری، فضاهای کوچک و دنج را در کنار فضاهای بزرگ تر داشته باشید. پارتیشن اداری که قبلا به آن اشاره کردیم، دیوار جداکننده با متریال سبک شیشه و ام دی اف یا یکی از آن ها است، که می توان از آن برای تقسیم بندی فضای اداری استفاده کرد. پارتیشن بندی در انواع فضاهای اداری به خصوص فضای اداری مدرن که به دفتر کار باز یا اوپن آفیس (open office) ارجحیت می دهد، کاربرد دارد. به کمک این دیوارهای جداکننده ی شیک و جذاب، می توانید بخشی از فضای اداری را به فضای استراحت، اتاق سکوت یا سرگرمی و اتاق مذاکره با مشتری تبدیل کنید.  

  • سروصدا را کنترل نمایید

به طوز کلی دفاتر باز یا اوپن آفیس ها پر سروصدا هستند و می توانند در تمرکز کارمندان، اختلال ایجاد کنند. پنل های جاذب صدا یا فرش روی کف زمین می توانند تا حدودی، نویز مزاحم را کاهش دهند. ولی بهترین تصمیم درباره ی این مشکل، باز هم استفاده از پارتیشن اداری است. پس این مزیت را هم به دیگر مزایای پارتیشن اداری اضافه کنید که می تواند در کاهش سروصدای محیط نقش عمده ای داشته باشد. در حالی که حواستان به فضاهایی که تهویه و سیستم سرمایش و گرمایش مشترک دارند، هست که باید از بالای پارتیشن ها، گردش هوا وجود داشته باشد، برای فضاهای مستقل، می توانید ارتفاع پارتیشن بندی را تا سقف ادامه دهید و برای ورود و خروج به فضا، درب پارتیشن نصب نمایید. بدیهی است که پارتیشن اداری دو جداره، مقدار بیشتری از صدا را جذب و کنترل می کند. 

پارتیشن اداری دو جداره

  • طبیعت را به محل کارتان بیاورید

یکی از عواملی که به طراحی فضای اداری جذاب کمک می کند، استفاده از گیاهان و دیگر عناصر طبیعی است. آکسسوار سنگی و چوبی، شومینه ای که شعله های آتش آن دیده می شود، رایحه های وحشی و طبیعی و گیاهانی که در طراحی دفتر کار تعبیه شده و به آن ها رسیدگی می شود، از نمونه های طبیعی است که می توانید یه شرکت خود ببرید. گیاهان می توانند استرس را کاهش دهند و ضمن افزایش کیفیت هوا، بهره وری را بیشتر کنند. امروزه برای این که در فضای اداری کوچک، فضای باارزش کف اشغال نشود، دیواره هایی با گیاهان طبیعی یا گلدان های مرتفع طراحی شده است. 

  • برند خود را وارد طراحی کنید

با استفاده از رنگ یا رنگ های لوگوی شرکت خود، هر گوشه و کنار در طراحی فضای اداری خود را اختصاصی نمایید. هرچه نشانه های برند تجاری شما در فضای داخلی بیشتر باشد، طراحی آن هوشمندانه تر به نظر می رسد. رنگ ها معانی خاص خود را دارند. آبی نشانه ی صداقت و اعتماد، سبز نشانه رشد و تعادل و زرد نشانه ی دانایی است. 

طراحی فضای داخلی دفتر کسب و کار شما با رعایت مجموعه ای از عوامل تاثیرگذار، می تواند جذاب، مدرن و دیدنی باشد. یک فضای اداری شگفت انگیز که کارکنان و مشتریان، از حضور در آن لذت ببرند و به موفقیت هر چه بیشتر تجارت شما منجر شود. 

طراحان حرفه ای شرکت ایستا، آماده ی همکاری با شما برای خرید مبلمان و پارتیشن اداری مورد نیاز و طراحی فضای اداری دفتر کار شما هستند. با ما با شماره ی 88711330-021 تماس بگیرید و از مشاوره ی رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید