میز مدیریت و میز اداری کارمندی: بررسی تفاوت ها

انتشار : 1403/04/06
بروزرسانی : 1403/04/07
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 6 دقیقه

بررسی انواع مبلمان اداری این امتیاز بزرگ را دارد که شما را با مدل ها و کاربری های متنوع و متفاوت این محصولات، آشنا می کند. بنابراین اگر به دنبال یک میز مدیریت با ویژگی های خاص و منحصر به فرد هستید، بهتر است بدانید این میز کار چه تفاوت هایی با سایر میزهای اداری دارد و مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید.  

انتخاب میز اداری مناسب برای هر یک از اتاق ها یا فضاهای اداری، نقش مهمی در شکل دادن به فضای کاری شما دارد و بر فعالیت همکاران و نظر مشتریان تاثیرگذار است. 

در این مقاله به بررسی تفاوت های میز مدیریتی با میزهای اداری کارمندی می پردازیم تا در هنگام انتخاب و خرید میز مدیریت، عوامل و فاکتورهای مهم را در نظر داشته باشید. 

کارکرد میز مدیریت

کارکرد میز مدیریت در کنار سایر محصولات مبلمان اداری برای مجموعه های مدیریتی مانند میز کنفرانس، کمد یا بوفه مدیریتی، مبل راحتی اداری و میز جلو مبلی، ایجاد فضای ریاست مجموعه و انعکاس اقتدار، سبک و عملکرد برای مدیران رده بالای سازمان ها است. 

در مقابل، میزهای اداری استاندارد که معمولا در اختیار کارمندان قرار می گیرد، راهکارهای مفید و مقرون به صرفه برای رفع نیازهای عمومی پرسنل هستند و تمرکز و تاکید در طراحی آن ها، کاهش هزینه ی تولید، در عین حفظ استانداردها است. 

با توجه به کارکرد ذکر شده برای میز مدیریت، طراحان در هنگام طراحی چیدمان اتاق مدیر، روی ویژگی های زیر در محصولات مبلمان اداری آن، تاکید دارند: 

  • راحتی و ارگونومی 

رعایت ویژگی های منطبق با اصول ارگونومی یکی از نکاتی است که باید در مورد میز مدیریت و صندلی مدیریتی، کاملا اجرا شود. زیرا ساعات طولانی و وظایف متعدد شغلی مدیر، می تواند در صورت عدم رعایت استانداردها، باعث آسیب جسمی و خستگی وی شود. 

  • راهکارهای ذخیره سازی

وجود فضای ذخیره سازی مناسب و به اندازه در یک میز مدیریتی، اهمیت زیادی دارد. کشوها و قفسه های بایگانی که با یراق آلات باکیفیت به مبز مدیریت متصل شده و فضای مناسبی برای بایگانی اسناد و مدارک و وسایل شخصی مدیر، در اختیار وی بگذارند، از موارد ضروری میز مدیریت مدرن است. 

در میز اداری کارمندی و سایر میزهای اداری هم فضای ذخیره سازی وجود دارد، ولی مقدار آن کم تر و محدودتر است. 

میز مدیریت مدرن

  • رعایت اصول زیبایی شناسی

گرچه زیبایی، امری سلیقه ای است ولی بهتر است میز مدیریت به چشم اغلب افراد، زیبا باشد! میز مدیریت را با توجه به سبک مدرن یا کلاسیک دفتر کار خود انتخاب کنید تا هماهنگی با فضا، زیبایی آن را چند برابر نماید. به یاد داشته باشید یک میز مدیریت لاکچری، الزاما زیبا نیست و گاهی یک میز مدیریت ساده و شیک می تواد بسیار زیباتر باشد. 

در میز اداری کارمندی، تمرکز بیشتر بر کاربردی بودن اجزا و قسمت ها، و پرهیز از کاربرد تجملات و قسمت های تزئینی است. 

  • جلوه و تاثیرگذاری روی مشتری

با توجه به این موضوع که معمولا سیستم هدایت و رهبری هر مجموعه، جایگاه استقبال و پذیرایی از مهمانان و مشتریان است، وجود یک میز مدیریت خاص می تواند روی نظر و عقیده ی آن ها در خرید محصولات شرکت یا استفاده از خدمات آن، مؤثر باشد. 

در طراحی میز اداری عمومی نیز، توجه به زیبایی طراحی وجود دارد، ولی این مساله، در اولویت اصلی صاحبان مشاغل قرار ندارد. 

مقایسه ی ویژگی های میز مدیریت و میز اداری کارمندی

امروزه برندهای معتبر مبلمان اداری، محصولاتی زیبا و با متریال باکیفیت، به متقاضیان ارائه می دهند و همه ی این محصولات، فارغ از سمت و جایگاه کاربر، با رعایت اصول زیبایی شناسی، طراحی می شوند. با این وجود، حساسیت های شغلی مدیران، ایجاب می کند که به تجهیزات مربوط به آن ها، با دقت و وسواس بیشتری پرداخته شود. در این جا به برخی از تفاوت های این محصولات اشاره می کنیم: 

  • شکل

امروزه معمولا میزهای مدیریت، به شکل L ساخته می شوند تا هم جای کمتری را در اتاق، اشغال کنند و هم دسترسی به قسمت های مختلف آن آسان تر باشد. میز مدیریت ال دار، نقطه ی کانونی چشمگیری در اتاق کار مدیر، محسوب می شود. میزهای اداری ال دار، به دلیل طرح مناسب و فضای ذخیره سازی قابل قبولی که دارد، پرطرفدارترین مدل میز اداری هستند. در صورت که می خواهید درباره ی بهترین مدل های میز اداری ال دار بیشتر بدانید، مقاله ی زیر را مطالعه نمایید. 

برای میزهای اداری پرسنل هم می توان از میز ال دار استفاده کرد. ولی اگر تعداد افراد زیاد است و یا مساحت فضا به شما اجازه ی استفاده از این نوع میزها را نمی دهد، می توانید میز کارمندی کشودار که در برخی مدل ها جای کیس کامپیوتر هم دارد، تهیه کنید. میز کار گروهی یا میز اداری چند نفره هم می تواند گزینه ی مناسبی برای محیط کار شما باشد. 

  • مواد و متریال

ماندگاری و استحکام بالای میز اداری ام دی اف باعث شده است که امروزه اغلب شرکت های مبلمان اداری، محصولات خود را از ام دی اف تولید کنند. بنابراین بهتر است هم میز مدیریت و هم میزهای کارمندی خود را از جنس ام دی اف سفارش دهید. می توانید از روکش های شیک تر که قیمت بالاتری دارند برای میزهای مدیریتی سفارش دهید، تا جلوه و زیبایی بیشتری داشته باشند. 

میز مدیریت شیک

  • توجه به جزئیات

معمولا در طراحی میز مدیریت، جزئیاتی به کار می رود تا آن را به یک میز مدیریت خاص تبدیل کند. این جزئیات می تواند در تزئیناتی مانند کنده کاری میز، تجهیزات الکترونیکی و یا استفاده از موادی مانند شیشه و آلومینیوم، برای ایجاد خطوط و سطوح جذاب در طرح میز باشد. 

از آن جا که در میز اداری استاندارد و عمومی، عملکرد بیش از هر چیز مورد توجه است، معمولا جزئیات زیادی در آن به کار نمی رود و به عنوان میز اداری ساده شناخته می شود.  

  • ابعاد و اندازه

یکی دیگر از تفاوت های میز مدیریت و میز کارمندی، در ابعاد و اندازه ی آن ها است. برای کارمندان و پرسنل شرکت، یک میز اداری کوچک که در کنار میزهای دیگر، ایستگاه کاری ایجاد کند، بسیار بهتر از میز بزرگ و جاگیر است. به همین ترتیب مدیر در اتاق خود به یک میز مدیریت بزرگ با فضای ذخیره سازی مناسب نیاز دارد تا بتواند فعالیت های شغلی خود را به راحتی انجام دهد. 

  • قیمت

میز مدیریت اداری، به دلیل ابعاد واندازه ی بزرگ، مصرف متریال بیشتر و استفاده از تجهیزات مرغوب، نسبت به سایر میزهای اداری، قیمت بالاتری دارد. بنابراین معمولا میز کار ارزان، محسوب نمی شود. ولی باید این نکته را در نظر داشته باشید که یک میز مدیریت شیک و بادوام، می تواند سرمایه گذاری هوشمندانه و بلند مدتی به شمار رود و به رونق کسب و کارتان کمک کند. 

میز اداری ساده یا میزهای ورک استیشن، قیمت پایین تری دارند و برای سفارش در تعداد زیاد مناسب ترند. 

جمع بندی:

امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب میز مدیریت مناسب، کمک کند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در طراحی اتاق مدیریت، باید محصولات مبلمان اداری دیگری را نیز تهیه کنید. مقاله ی زیر به شما کمک می کند تا یک اتاق مدیریت مدرن طراحی نمایید. 

شرکت ایستا در تولید میز مدیریت و طراحی فضاهای اداری، سال ها تجربه دارد و شما می توانید با یک تماس، از مشاوره ی رایگان کارشناسان بهره مند شوید. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید