5 ایده پارتیشن اداری برای افزایش بهره وری

انتشار : 1402/08/22
بروزرسانی : 1402/10/05
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 5 دقیقه

اگر هنوز در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار خود، از دیوار جداکننده یا پارتیشن، استفاده نکرده اید، بهتر است با خواندن این مقاله و بررسی این محصول کاربردی و جذاب، آن را در طراحی فضای اداری وارد کنید. 

واقعیت این است که هنوز هیچ راه حل اثبات شده ی صد در صدی برای این که بتوان نیروی کار را به استفاده از حداکثر پتانسیل خود در انجام وظایف شغلی رساند، پیدا نشده است. مانند بسیاری از امتیازات روانی، مالی، خدماتی و ...، طراحی فضای دفتر کار هم فقط می تواند بخشی از این فرآیند باشد. 

ولی باید این را هم بپذیریم که طراحی درست دفتر کار و مبلمان اداری ارگونومیک، می تواند نقش زیادی در رضایت کارکنان داشته باشد. یکی از مهم ترین محصولات مبلمان اداری که امروزه در طراحی داخلی شرکت ها و سازمان ها، بسیار استفاده می شود، پارتیشن اداری یا دیوار جداکننده اداری است. 

مزایای پارتیشن بندی دفتر کار

امروزه تغییرات زیادی در سبک و روش فعالیت های شغلی به وجود آمده است. بعد از آن که دفتر کار باز (open office) جای خود را در سیستم طراحی اداری باز کرد، نیازها و امکانات هم متفاوت شد. طراحان توانستند با استفاده از پارتیشن اداری شیشه ای و دیوار پارتیشن ام دی اف، ضمن حفظ مزایای اوپن آفیس، ضعف های آن را هم جبران کنند. مهم ترین مزایای دیوار جداکننده پارتیشن به شرح زیر است:

  •  تقسیم بندی فضای اداری به مناطق مستقل
  • کاهش سروصدا و نویز در دفتر
  • ایجاد ایستگاه های کاری متعدد و متنوع
  • صرفه جویی در هزینه ی ساخت و ساز دیوار با مواد سخت 
  • حفظ حریم خصوصی کارکنان

پارتیشن شیشه ای اداری

5 ایده پارتیشن اداری که بهره وری را افزایش می دهد

گاهی لازم است برای شخصی سازی تجهیزات و امکانات، دست به ابتکار و خلاقیت بزنید. ما این 5 ایده را پیشنهاد می کنیم تا پارتیشن های مدرن و جذاب دفتر کار شما، تاثیر عمیق و درستی در روند کاری کارکنانتان داشته باشند. 

  • فضای مناسب برای ایجاد طراحی های جذاب

طرح های زیادی وجود دارد که می توانید روی پارتیشن اداری شرکت خود پیاده کنید و به نتایج شگفت آوری برسید. اگر فضاهای خود را با پارتیشن شیشه ای تقسیم بندی کرده اید، یکی از روش هایی که می توان با مات کردن شیشه، طرح جذاب خود را روی آن ایجاد کنید، استفاده از سندبلاست است. شیشه ی رنگی هم می تواند بخشی از این دیوار جداکننده ی جذاب باشد. ممکن است شما پارتیشن چوبی یا ام دی اف را ترجیح بدهید. در این صورت هم گزینه های زیادی در رنگ بندی آن ها وجود دارد. 

فضایی که برای فعالیت افراد یک شرکت، طراحی و اجرا می شود، می تواند امنیت و آرامش خیال را در آنان به وجود بیاورد. یا برعکس، حس اضطراب و تنش را تشدید نماید. این با شما است که به عنوان کارفرما یا طراح، فضایی برای افزایش بهره وری کارمندان به وجود بیاورید. 

  • قرار گرفتن در جریان کاری شرکت

این روزها دوره ی کار کردن در کنج خلوت و فضای بسته شده با دیوارهای سخت که همکاران از کار یکدیگر بی اطلاع باشند، گذشته است! اگر در فضایی که با پارتیشن های شیشه ای اداری تقسیم بندی شده کار می کنید، می توانید در جریان فعالیت های دیگران قرار بگیرید. عملکرد واضح و شفاف همکاران، می تواند افراد را به کار و فعالیت بیشتر، تشویق و برای غلبه بر وسوسه ی تنبلی و غرق شدن در فضای مجازی، یاری نماید. 

پارتیشن تک جداره اداری 

  • ایجاد مناطق مخصوص

با وجود پارتیشن بندی، شما به راحتی می توانید حتی در یک دفتر کار کوچک، فضاهای تفکیک شده ای برای استراحت، سکوت، نشیمن، تفریح و ... داشته باشید. حضور در هر یک از فضاهایی که به کاری خاص اختصاص دارند، باعث می شود که در هنگام انجام آن کار، کاملا روی آن تمرکز و دقت داشته باشید. این رویکرد می تواند بهره وری را در کارمندان افزایش دهد. 

  • کاهش حواس پرتی ناشی از وجود صدای مزاحم

شما با طراحی و اجرای پارتیشن اداری می توانید صداهای مزاحم را نه کاملا، بلکه تا حدودی کاهش دهید. شما در هنگام طراحی و سفارش پارتیشن جداکننده ی دفتر کارتان، این حق انتخاب را دارید که ارتفاع پارتیشن را به دلخواه و با توجه به شرایط محیط انتخاب کنید. اگر قرار است دیوار پارتیشن، فضایی را از یک فضای شلوغ جدا کند، بهتر است ارتفاع پارتیشن تا سقف باشد و برای راه ارتباطی، حتما درب قابل باز و بسته کردن تعبیه شود. شما می توانید از این ایده، برای افزایش بهره وری کارکنان استفاده کنید. 

  • حریم خصوصی در عملکرد

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از پارتیشن اداری، ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان است. شاید این که یک کارمند در یک اتاقک شیشه ای کار کند، خیلی فوق العاده به نظر نرسد. ولی اگر به او این امکان داده شود که فضای کاری شخصی خود را با المان ها یا یادگارهای خانوادگیش تزئین کند، حس استقلال و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد. بدیهی است که تاثیر مثبت و مستقیم این حس را می توانیم در روحیه و خلق و خوی افراد شرکت خود ببینیم و بهره وری مورد انتظار را دست یافتنی کنیم. 

پارتیشن مورد نیاز دفتر کار خود را از کجا تهیه کنیم؟

اگر حالا و پس از مطالعه ی این مقاله به استفاده از پارتیشن اداری در طراحی خود راضی شده اید، باید دست به کار شوید و شرکت ها و برندهای معتبر تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری را بررسی کنید. 

پیشنهاد ما شرکت طراحان چیدمان ایستا است که بیش از سی سابقه در تولید مبلمان اداری و پارتیشن سابقه دارد. شما می توانید تعدادی از پروژه های موفق این شرکت را از میان ده ها پروژه ی انجام شده، روی سایت ببینید. محصولات پارتیشن شرکت ایستا دو نوع پارتیشن تک جداره و پارتیشن دو جداره دارد و هر یک از این دو نوع با شیشه، ام دی اف، یا ترکیبی از شیشه و ام دی اف تولید می شود. 

با کارشناسان ما تماس بگیرید، آن ها پس از مراجعه به دفتر شما و اندازه گیری دقیق، طراحی اولیه ی پارتیشن بندی و مبلمان اداری مورد نیاز شما را ارائه می دهند. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید