چه عواملی یک میز اداری عالی را می سازند؟

انتشار : 1402/12/15
بروزرسانی : 1402/12/19
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 7 دقیقه

این که شما در هنگام خرید میز کار و مبلمان اداری، چه توقع و انتظاری از آن دارید، بستگی به نوع فعالیت شما و پرسنلتان دارد. از سوی دیگر، هر عضو تیم شما، برای این که بتواند بهترین بهره وری شغلی را داشته باشد، به یک میز اداری مناسب نیاز دارد. هرچه میز کار شما از متریال بهتر و دقت و توجه به جزئیات بیشتر، تولید شده باشد، میز اداری عالی تری خواهد بود. 

در این جا به انواع طرح هایی که معمولا برای میز اداری مدرن استفاده می شود، می پردازیم:

  • میز کار مستطیل شکل

میز اداری مستطیل شکل، متداول ترین طرح میز کار را دارد. رواج و محبوبیت این میز کار، به دلیل این است که شکل مستطیل، تقریبا در هر فضایی قابل استفاده است. محدوده ی فعالیت فرد در پشت یک میز اداری، به شکلی است که با باز کردن دست ها به اطراف، دسترسی کاربر به همه ی نقاط میز، ممکن باشد. 

شکل مستطیل، معمولا با طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف، هماهنگی لازم را ایجاد می کند و قرار دادن آن در محیط راحت است. زوایای 90 درجه ی میز کار مستطیل، باعث می شود که بتوانید میز را به دیوار بچسبانید یا در کنار آن کمد و فایل اداری قرار دهید. 

گاهی میز مستطیلی به صورت ترکیبی با کتابخانه ای که در جلوی آن قرار می گیرد، ساخته می شود و استفاده از فضای عمودی را ممکن می سازد. 

میز مدیریت

  • میز کار ال دار

معمولا بخش ذخیره سازی در این نوع میز اداری، در قسمت ال شکل قرار می گیرد. میز کار ال دار، می تواند فضای کشوی بایگانی و کمد و قفسه اداری زیادی داشته باشد. علاوه بر این محل نشستن کاربر در پشت میز کافی و باز است و فضای اضافه ای آن را محدود نمی کند. یکی دیگر از ویژگی های مهم و مثبت میز کار اداری ال شکل، صفحه تاپس قسمت ال است که برای گذاشتن وسایل و تزئینات و حتی اضافه شدن به قسمت ذخیره سازی اسناد و مدارک، مفید است. 

طراحی میز کار ال دار به شکلی است که به راحتی می توانید آن را به صورت دو رنگ سفارش دهید که جذابیت خاص و ویژه ی خود را دارد و تنوع بصری خوبی را ایجاد می کند. برای آشنایی بیشتر با بهترین میز کارهای ال دار، مقاله ی زیر را مطالعه نمایید: 

  • میز مشترک یا میز گروهی

در برخی از فضاهای اداری، میز کار به صورت ردیفی در کنار هم قرار می گیرد و از جداکننده یا دیوایدر برای جدا کردن میزها و اختصاص حریم شخصی به افراد استفاده می شود. 

گاهی میز مشترک به صورت میز کار دو نفره یا میز کار چهار نفره است. یعنی هر دو نفر یا چهار نفر بر روی یک میز کار می کنند، ولی فضای هر یک با دیوایدر جدا می شود. میز کار گروهی که به عنوان میز مرکز تماس یا میز کافی نت نیز به کار می رود، یک گزینه ی مناسب و به صرفه از نظر اقتصادی، برای محیط هایی است که کارمندان برای انجام فعالیت های شغلی شان به تمرکز خیلی زیاد نیاز ندارند و حتی گفتگو باعث انجام بهتر آن می شود. 

در میز مشترک یا میز گروهی برخی قطعات مانند پایه ها، به شکل مشترک ساخته می شود و این مساله باعث کاهش قیمت میز اداری می گردد. 

میز کار گروهی

متریال مورد استفاده در میز اداری

میز کار از زمان های گذشته تغییرات زیادی داشته و یکی از مهم ترین تغییرات، تحولی است که در جنس متریال سازنده ی آن اتفاق افتاده است. امروزه یکی از پرکاربردترین متریال ها برای تولید میز اداری، ام دی اف است. ولی ما در این مقاله به برخی مواد سازنده ی دیگر هم اشاره می کنیم: 

  • چوب

کیفیت مواد چوبی برای انواع میز کار، متفاوت است. چوب های سخت مانند چوب ماهون، چوب گردو، گیلاس یا بلوط، از زمان آغاز کار صنعت چوب، به عنوان لوازم اصلی در ساخت مبلمان اداری بوده اند. هرجا در طراحی دکوراسیون داخلی اداری از چوب های جامد استفاده شود، هزینه ی تولید محصولات بالا می رود. ولی زیبایی و اصالتی که یک میز اداری چوبی به محیط می دهد، بسیار تاثیر گذار و باشکوه است. 

برای کاهش قیمت میز اداری و همچنین کاهش آسیب به محیط زیست، نمونه های دیگری از فرآورده های چوبی تولید شد و در صنعت مبلمان به کار رفت. نئوپان جزو اولین تخته های چوبی بوده که از خرده چوب درست شده است. ولی نئوپان دانسیته ی پایینی دارد و خلل و فرج آن زیاد است. این متریال در برابر تغییرات محیط آسیب می بیند و قدرت تراش و ابزارخوری پایینی دارد. به همین دلایل ، استفاده از نئوپان در میز اداری، کمد اداری و هرنوع محصولی که قرار بر اتصال یراق آلات به آن باشد، ضعیف و ناکارآمد است. علیرغم قیمت پایین این متریال، خرید آن به هیچ وجه برای محصولات مبلمان اداری و مبلمان خانگی توصیه نمی شود. 

متریال منتخب و موفق در بازار محصولات میز اداری، ام دی اف، MDF که مخفف Medium density Fibreboard است، می باشد. تخته های ام دی اف از خمیر چوب با دانسیته و فشردگی بالا تولید می شوند. این فشردگی باعث می شود که اتصال و یراق خوری بهتری داشته باشند. ام دی اف تا حدود زیادی در برابر رطوبت مقاوم است. تنوع زیادی برای روکش ام دی اف در طرح، جنس و رنگ وجود دارد و زیبایی، سبکی و استحکام آن در برابر عوامل آسیب زا، میز اداری ام دی اف را بسیار محبوب کرده است. 

  • شیشه

در گذشته از میز کار شیشه ای، به عنوان یک میز اداری استفاده می شد. شیشه های شفاف، نور را از خود عبور می دهند و اجسام از پشت آن ها دیده می شود. بنابراین اگر آشفتگی یا یه هم ریختگی در پشت آن ها وجود داشته باشد، منظره ی مناسبی به چشم نمی آید. شیشه ها را می توان مات، طرح دار یا رنگی به کار برد. 

یکی از دلایلی که کاربرد میز شیشه ای را محدود کرده است، خطراتی است که ممکن است در اثر وارد شدن ضربه یا فشار زیاد به آن داشته باشد. ولی به هرحال شاید نقش شیشه به عنوان متریال میز اداری کمرنگ شده باشد، ولی در بخش های دیگر محصولات مبلمان اداری، مانند پارتیشن شیشه ای یا کمد اداری شیشه ای، به وفور استفاده می شود.  

میز اداری کارشناسی

  • فلز

میز فلزی به معنی میز که صفحه تاپس آن از فلز باشد، مدت هاست که در محیط های اداری به کار نمی رود. دوام و استحکام بالای میز کار فلزی، آن را به گزینه ای مناسب برای کارگاه ها و گالری ها تبدیل کرده است. اما این استحکام، مانع انعطاف پذیری و هماهنگی با سایر محصولات مبلمان اداری می شود. 

با این وجود، کاربرد فلز در میزهای اداری به عنوان پایه ی میز بسیار رایج است و مدل های زیادی از آن در برندهای معتبری مثل شرکت ایستا، تولید می شود. 

برای آشنایی بیشتر با میز اداری پایه فلزی، مقاله ی زیر را مطالعه نمایید. 

ویژگی های تولید یک میز اداری عالی

چه زمانی یک میز اداری به نظر ما عالی و ایده آل می رسد؟ فاکتورهای مختلفی در این مساله مؤثرند و شاید گاهی در هنگام انتخاب میز کار مناسب خود، مجبور به اولویت دادن به برخی فاکتورها نسبت به سایرین باشید. این امر کاملا طبیعی است و در مورد خرید میز اداری هم، مانند محصولات دیگر صادق است. 

در این جا به مهم ترین ویژگی های یک میز اداری باکیفیت اشاره می کنیم: 

  • طراحی میز اداری

در یک طراحی مبتنی بر اصول طراحی، بین تمام قسمت های میز کار، به لحاظ زیبایی شناسی، باید تناسب و هماهنگی وجود داشته باشد. ظرافت و سادگی از اصول مهم زیبایی میز اداری مدرن است. در حالی که در یک میز اداری کلاسیک، توجه به جزئیات اهمیت بیشتری دارد. رنگ و جنس روکش هم در طراحی میز کار اداری اهمیت زیادی دارد. اگر میز کاری را انتخاب کرده اید که در آن ترکیی از متریال های مختلف به کار رفته است، هماهنگی این بخش ها و استفاده از نسبت های درست در تولید آن، نیز میز اداری شرکتی شما را شکیل تر جلوه می دهد. 

میز اداری خوش ساخت

  • کیفیت تولید

برای این که میز کار وقتی در محیط اداری قرار می گیرد، جلوه ی خاص و چشمگیری داشته باشد، باید خوش ساخت باشد. یعنی قطعات به خوبی و با اندازه های دقیق، برش خورده، پرداخت شده و به یکدیگر متصل شده باشند. 

کیفیت یراق آلات هم در کیفیت میز اداری بسیار مؤثر است. دستگیره ها، لولاها، بست ها و ... نقش مهمی در رضایت کاربر میز ایفا می کند. 

  • قیمت میز اداری

وقتی صحبت از قیمت میز اداری می شود، تمام فاکتورهای تشکیل دهنده ی ویژگی های یک میز در آن مؤثرند. از طراحی زیبا، کیفیت متریال مورد استفاده، تجهیزات و دستگاه های پیشرفته که کار پرداخت دقیق محصول را انجام می دهند و نیروی انسانی باتجربه و ماهر، همه و همه در تعیین قیمت تمام شده ی یک محصول میز اداری نقش دارند. 

بهتر است در هنگام مقایسه ی قیمت محصولات مبلمان اداری شرکت های مختلف برای خرید میز کار نو و شیک، همه ی این فاکتورها را در نظر داشته باشید. توصیه ی ما به عنوان یک برند معتبر مبلمان اداری این است که از خرید میز اداری دست دوم اجتناب کنید. شاید در نظر اول قیمت پایین میز کار دست دوم به نظر شما مناسب بیاید، ولی مطمئن باشید ضرر و زیانی که بعد از مدتی استفاده، بابت تعمیر و نگهداری آن باید پرداخت کنید، قیمت نهایی آن را چند برابر بیشتر می کند. 

  • گارانتی و خدمات پس از فروش

شرکت تولید کننده ی یک میز اداری عالی، به شما ضمانت و خدمات پس از فروش منطقی و قابل قبول ارائه کرده و کیفیت محصول خود را تضمین می کند. این نکته را در نظر داشته باشید که هر برند معتبر تولید مبلمان اداری، ویژگی ها و نکات فنی مخصوص به برند خود را در تولید به کار می برد که توسط تولیدکنندگان و فروشندگان دیگر این محصولات، قابل تولید و فروش نباشد. بنابراین، برای جداکردن قطعات میز و سرهم کردن مجدد آن ها، از خدمات شرکت مربوطه استفاده نمایید. 

امیدواریم با این بلاگ، اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار داده باشیم. 

حتما به محصولات میز کار اداری شرکت ایستا سر بزنید و با کارشناسان ما برای کسب اطلاعات تکمیلی تماس بگیرید. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید