میز اداری شرکتی ؛ مهمترین چیزهایی که قبل از خرید باید بدانید

انتشار : 1400/05/05
بروزرسانی : 1402/09/21
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 10 دقیقه

 میز های اداری سنگ بنای هر شرکتی هستند. مهمترین وسیله‌ای که باید برای شرکت خود تهیه کنید میزها هستند. میز اداری اولین کالای ارزشمند و سرمایه‌ای است که نشان دهنده موقعیت شما در شرکت می‌باشد. شما تمام ساعات کاریتان که تقریبا نیمی از عمرتان را در بر می‌گیرد پشت میز کارتان نشسته‌اید پس میز اداری از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این بلاگ مهمترین ویژگی یک میز اداری شرکتی خوب را بررسی کردیم تا انتها بخوانید.

انواع میز اداری در شرکت‌های بزرگ نشان دهنده سلسله مراتب کاری می‌باشد. دسته بندی میزهای اداری از میز مدیریت شروع و به میز کارشناسی و میز کارمندی ختم می‌شود. تفاوت میز کارمندی و کارشناسی در اندازه و آپشن میزهاست. البته باید بدانید که میزهای اداری شرکتی فقط به این میزهای سلسه مراتبی ختم نمی‌شوند. از دیگر میزهای اداری می‌توان به میز کنفرانس، میز پذیرش و... اشاره کرد. حتما در موقعیت‌های مختلف تجربه استفاده از این میزها را داشته‌اید.

 میز اداری شرکتی

انواع سبک‌های میز اداری شرکتی

برای انتخاب میز ابتدا باید راهنمای خرید میز اداری مطالعه کنید ویا اگر می‌دانید که دقیقا چه چیزی برای دفتر خود نیاز دارید، باز هم قبل از خرید از مشاوره رایگان استفاده کنید. اول باید این نکته را یادآور شوم که سبک‌ها، برتری کیفیتی نسبت به یکدیگر ندارند و تفاوت آن‌ها در طراحی و متریال به کار رفته می‌باشد. 2 سبک رایج در میز اداری عبارتند از:

میز اداری مدرن

رنگ، نور، فضای باز، دکوراسیون امروزی و موارد دیگر از ویژگی‌های دفاتر مدرن است .امروزه در دفاتر مدرن، فضای کار فقط بر اساس تعداد کارکنان نیست. دفاتر مدرن بر اساس سازگاری کارکنان با محیط، رشد خلاقیت و البته بهره وری آنان طراحی می‌شوند. شعار دفاتر مدرن "کارمندان سالم، کارمندان خوشبختی هستند" است و با این پیش فرض طراحی انجام می‌شود. نور و گیاهان طبیعی در دفر کار مدرن، بخش لازم و جدایی ناپذیر است و برای سلامتی و افزایش بهره وری کارمندان اهمیت زیادی دارد. 

میزهای اداری مدرن از این امر مستثنی نیستند. میزهای مدرن به خطوط تند و رنگ خنثی و روشن شهرت دارند و اصول ارگونومی در آنان رعایت شده است. اگر قصد انتخاب میزی مدرن را دارید اول سبک خود را در نظر بگیرید و بعد برای خرید اقدام کنید. آیا شما شرکت شما ویژگی‌های گفته شده را داراست؟

میز اداری کلاسیک

اگر قصد دارید همه چیز را کلاسیک نگه دارید یا با یک میز ام دی اف با کیفیت، فضای خود را کلاسیک کنید. در سبک کلاسیک بر خلاف سبک مدرن از رنگ‌هایی مثل قهوه‌ایی و گردویی بیشتر استفاده می‌شود. میزهای کلاسیک بیشتر حالت سلطنتی داشته و محیط کار را گرم نگه می‌دارند. تزئینات و و طرح های کارشده ی تجملاتی ، جزو ویژگی های میزهای اداری کلاسیک است. امروزه معمولا از میز اداری کلاسیک، در رتبه های بالای شغلی استفاده می شود. شرکت ایستا نمونه هایی از میز مدیریت کلاسیک تولید می کند که می تواند به دفتر کارتان جلوه و اعتبار زیادی ببخشد. 

اگر هنوز میز اداری شرکتی خود را انتخاب نکرده‌اید سعی کنید این سوالات را از خود بپرسید و به آن‌ها پاسخ دهید:

میز اداری شرکتی

کشوها و محل نگهداری چقدر مهم هستند؟

برخی از محل‌های کار، اطلاعات زیادی در فضای ابری دارند و برای این دفاتر میز ایستاده، میزهای کوچک، میز تحریر و ایستگاه های کاری مدولار می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. اگر شما یک دفتر حقوقی، حسابرسی، دفتر مدیریت املاک و مستغلات یا نوع دیگری از مشاغل هستید که نیاز به کاغذ بازی در مجاورت یکدیگر دارید، نوع دیگری از میز با تاکید بر کشوها و محل نگهداری بهتر است. در صورت کم بودن فضای ذخیره سازی این میزها، می توانید از فایل های بایگانی کشودار، کتابخانه و قفسه، و کمدهای اداری استفاده کنید. 

 

چقدر فضای میز دارم؟

عملکرد میز اداری شرکتی ، فضای ذخیره سازی میز و صرفه جویی در محیط مهم است. اگر فضای اتاق شما مناسب است، به یک میز در گوشه فکر کنید تا فضا را زیاد اشغال نکنید و بتوانید از گزینه‌های کشو و فایل استفاده کنید. اگر دفتر شما کوچک است و کارکنان چند وظیفه را باهم انجام می‌دهند، از میز گروهی استفاده کنید. ایستگاه‎های کاری مدولار امکان تقسیم انعطاف پذیر و موثر فضا را در بین افراد مختلف فراهم می‌کنند. و در نهایت اگر در تجارت خود فقط از لپتاپ استفاده می‌کنید می‌توانید میز لپ تاپ را امتحان کنید.

 

باید بدانید که میز تحریر مناسب در یک آپارتمان با میز کار در شرکت‌های بزرگ متفاوت خواهد بود. اگر فضای زیادی دارید و می‌خواهید دفتر کار خود را در اطراف تیم‌هایی که با هم کار می‌کنید طراحی کنید میزهای L شکل و میزهای U شکل اداری را در نظر بگیرید.

 میز کارشناسی

عملکرد اتاق من چیست؟

اتاق‌های مختلف به میزهای مختلفی احتیاج دارند! یک مسئول پذیرش که به طور همزمان از چند نفر استقبال می‌کند، به یک میز اداری شرکتی بزرگتر نیاز دارد، میز پذیرش مناسب ترین گزینه است. یک شرکت طراحی، میزهای جادار با فضای کار زیاد یا شاید یک میز ایستاده را می‌خواهد. میزهایی که امکان کار مشترک را فراهم می‌کنند برای بسیاری از فضاهای کاری نیز مهم هستند.

 

میز کار من چقدر باید دوام داشته باشد؟

کار در یک دفتر کار خانگی می‌تواند سرگرم کننده باشد، اما همیشه باید مراقب سگ یا گربه خود باشید که میز را خراش ندهند. میز ام دی اف یا میز چوبی، معمولا روکشی دارد که در مجاورت خراش و حرارت زیاد، آسیب می بیند. اگر در محیط کاری هستید و میز اداری شما قرار است در شرکت باشد ،ملاحظات دیگری را باید در نظر بگیرید. این را در نظر داشته باشید که قرار نیست هر سال میز خود را عوض کنید. پس هنگام خرید به کیفیت محصول دقت داشته باشید.

میز اداری شرکتی

چه مقدار سطح کار بر روی میز کار خود لازم دارم؟

کارمندان شما از چند مانیتور رایانه بر روی میز کار خود استفاده می‌کنند؟ آیا برای امضای اوراق به فضایی برای مشتری نیاز دارید؟ آیا در محیط انباری هستید که نیاز به دسته بندی و بسته بندی وسایل روی سطح میز شما وجود دارد؟ این نکات را هنگام خرید میز کار به خاطر داشته باشید تا به راحتی ‎بتوانید میز اداری شرکتی مورد نیاز خود را پیدا کنید. همچنین باید به ماهیت تجارت خود نیز فکر کنید. 

 

چه وضعیت نوری در اتاقم دارم؟

اگر نور طبیعی زیادی دریافت کنید، میز کار فلزی بهترین انتخاب نیست. اگر روی نور محیط کنترل بیشتری دارید، به این فکر کنید که به طور کلی چه احساس و سبکی را برای دفتر خود می‌خواهید. میزهای روکش دار و میزهای اداری لمینت می‌توانند جلوه ظریف تری به فضای شما بدهند و از سبک های بسیار رسمی تا غیر رسمی تر و همچنین ظاهری شهری و روستایی را شامل شوند.

 

می خواهید فضای کار، چه احساسی را منتقل کند؟

دکوراسیون و تجهیزات اداری به احساس دفتر کمک زیادی می‌کنند و میز تحریر نیز از این قاعده مستثنی نیست. رنگ و مواد میز کار شما می‌تواند احساس مدرن، سنتی یا سبکی را به دفتر شما القا کند. میزهای اداری شرکتی می‌توانند در هر سبکی که انتخاب کنید، از خطوط تمیز مدرن گرفته تا چوب های کلاسیک، جلوه‌ای چشمگیر به شما بدهند.

از دیدگاه وسیع، مبلمان اداری خوب به پوزیشن درست بدن انسان هنگام کارکردن و غذا خوردن و ...کمک می‌کند، اشیاء را در موقعیت مطلوب نگه می‌دارد و از وسایل (به عنوان مثال قفسه‌ها و کمد اداری) برای ذخیره سازی استفاده می‌کند. در محیط کار مدرن، میز اداری شرکتی نقش مهمی در خلق و خوی افراد محیط کار ایفا می‌کند و هوای محافظت شده و آرامش بخش را برای هر یک از پرسنل در محیط کار فراهم می‌آورد. برای مثال میز کنفرانس ایستا بهترین و معروف ترین در سراسر ایران است.

مبلمان اداری خاص

مبلمان اداری خاص می‌تواند بعضی اوقات فضای زیادی را اشغال کند، با این حال، واقعاً می‌تواند هر زمان که به طور مناسب سازماندهی شود، محل کار را بازتر نشان دهد. میز اداری شرکتی چندمنظوره برای محیط‌های کاری کوچک و کاهش آشفتگی عالی است.

قرار دادن قطعات بزرگتر مبلمان اداری روبه روی پارتیشن‌ها باعث افزایش فضای باز می‌شود. علاوه بر این، یک پنجره بدون انسداد و یک چشم انداز بدون مانع در محل کار، احساس باز بودن فضا را ایجاد می‌کند.

میز اداری شرکتی شیک

میز اداری بزرگ

داشتن دسته‌ای از مبلمان که دارای فضا برای صندلی‌های اضافی و میز بزرگتر در اتاق‌های کنفرانس و به روز رسانی محیط کار برای باز و دلپذیر بودن آن، می‌تواند همکاری بیشتری را بین نمایندگان و روسای آن‌ها ایجاد کند. این باعث ایجاد احساس هم سطح بودن برای همه می‌شود. قابل توجه تر و پذیراتر از منطقه جداگانه میز کار یا محیط ایستگاه کار است.

سعی کنید برای خرید میز اداری شرکتی از شرکتی خرید کنید که مانع پیشنهادات شما نمی شوند و از توسعه در آینده و همکاری حمایت می‌کنند و منجر به ایجاد بهترین همکاری بین نمایندگان می‌شود. این مجموعه‌ها با از بین بردن ایده محیط کار قدیمی و معمول در زمینه میزهای شخصی و ایستگاه‌های کاری، به بازاندیشی در محیط کاری کمک می‌کنند.

در نقطه ای که پرسنل احساس فرصت و استقلال می‌کنند، به طور مناسب تری کار می‌کنند و انجمن‌های دوستانه بهتر و گردهمایی‌های مفیدتری را تشکیل می‌دهند.

مدیران و پیشگامان ارزش همکاری پرسنل را برای ایجاد تفکرات تجاری و سیستم‌های تبلیغاتی می‌دانند. بهترین رویکرد برای تحقق آن، پیشبرد فضای تلاش مشترک و ارتباط بدون مانع در محیط کار است. راه اندازی مناطق کار باز می‌تواند جذاب برای پرسنل جذاب تر و جالب تر شود. یک نوع کار معمولی و راحت، باعث می‌شود کار در نهایت بهتر انجام شود.

یکی دیگر از مزایای خرید میز اداری شرکتی از شرکت مبلمان اداری ایستا، استفاده از آن‌ها برای مصارف مختلف است که می‌تواند به پیشرفت کارکنان کمک کند. به همین ترتیب می‌توانید مثلا زمانی که میز کار گروهی ایستا را سفارش می‌دهید؛ در آینده برای چندین کارمند در اتاق‌های مختلف از این میزها استفاده کنید. البته شرکت ایستا در بسیاری از محصولات خود منعطف است؛ پارتیشن‌های اداری ایستا قابلیت جابه جایی و تغییرات را دارند.

قبل از خرید میز اداری شرکتی اطمینان حاصل کنید که کشوهای میز از ارتفاع کافی برخوردار هستند و قسمت بالایی میز نیز قابل قبول است و به صندلی شما اجازه حرکت و تغییرات ارتفاع را می‌دهد.

میز اداری شرکتی

برای ذخیره سازی در شرکت خود دچار مشکل هستید؟ پس حتما باید از کمد بایگانی و فایل اداری استفاده کنید. توصیه ما به شما این است که هنگام خرید میز اداری مبلمان اداری محیط اداری خود را به طور کامل خریداری کنید تا همه ی وسایل با یکدیگر هماهنگ باشد و چیدمان محیط اداری و دکوراسیون شما هارمونی زیبایی داشته باشد.

برای آشپزخانه نیز اگر نیاز به فضای ذخیره سازی داشته باشید؛ می توانید از کابینت‌ها با دسترسی به ارتفاع مناسب استفاده کنید. شما می‌توانید بشقاب ها، ظروف، لیوان‌ها و سایر وسایل مفیدی را که پرسنل ممکن است به آن ها احتیاج داشته باشند در صورت عدم وجود جشن‌ها یا مهمانی‌های اداری ذخیره کنید. علاوه بر این، از چند فضای کشو می‌توان برای کنار گذاشتن سایر مواد غذایی و وسایل اداری استفاده کرد. 

به طرز کارآمدتری، شما می‌توانید یک مکان مناسب برای ظروفی از مواد غذایی و داروهای ضروری بدون نسخه را برای یک قسمت خاص در کابینت خود قرار دهید تا در محیط کار شما در دسترس پرسنل برای مواقع ضروری قرار گیرد. در صورت عدم امکان فضا، می‌توانید این مبلمان را در نزدیکی قسمت‌های عبور یا دقیقا در کنار فضای اداری خود قرار دهید. شما می‌توانید جایگزین‌های متعددی برای افزودن چنین مبلمان داشته باشید.

مسئله اصلی در اینجا ارائه زمان کوتاه برای استراحت‌های کوتاه و ارائه منطقه ای است که در آن پرسنل می‌توانند به چیزهایی برسند که می‌تواند به پیشرفت رفاه و سلامتی کمک کند. این اتفاق به ارتقاء تعاملات بهبود یافته در محل کار کمک می‌کنند. برقراری ارتباط با همکاران می‌تواند شما را برای گسترش سازماندهی محیط کار خود و کار بر روی رفاه اجتماعی آماده کند.

تعداد بسیار زیادی از سازمان‌ها نیاز به تغییر و ارتقاء محیط کار را برای توسعه بیشتر تجربه کار و ارتباطات و جداسازی ساختار راه حل هایی را پیش گرفته اند.

چیدمان و طراحی مبلمان بخش مهمی را از درست کردن این روش جدید را که توسط انجمن‌های تجاری در نظر گرفته می‌شود، بر عهده می‌گیرد. مناطق کار و صندلی‌ها بازتر می‌شوند و امید جدیدی به آن‌ها داده می‌شود تا از محیط کار معمولی آگاه باشند. این امر به فضای کار مدیران بخش‌ها و دیگر مقامات سطح بالاتر جلوه ای جذاب تر می‌بخشد.

مبلمان نیز از نظر اتاق انبار یا ناهار از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است. یک میز بلند با صندلی‌های زیاد در محیط اداره، امکان ترکیب گفتگوهای دلپذیر و ناهار را بیشتر می‌کند.

اگر فضای اوپن آفیس در دفتر شما برقرار است، سرپرستان و دیگر کارمندان میز مشابهی خواهند داشت و روبروی یکدیگر خواهند نشست. داشتن این ترتیب عادی باعث ایجاد ارتباط نزدیکتر و بهتر بین کارمندان و روسای آن‌ها می‌شود. کارکنان اداری دیگر نیز با چیدمان باز و استفاده از دیگر مبلمان اداری با دیگر پرسنل تعامل خواهند داشت.

یک محیط کاری باز و دلپذیر علاوه بر این نکاتی که گفتیم، فرهنگ توجه به زیر دستان را توسعه می‌دهد. با اجازه دادن به همگان برای دیدن و همکاری مداوم، هر کارمندی را مجبور می‌کند تا توجه خود را به تضادها، شباهت‌ها و تمایزهای منحصر به فرد خود جلب کند و دوست داشته باشد که چگونه تنوع آن‌ها بهشان اجازه می‌دهد تا اهداف سازمان خود را دنبال کنند.

 

در آخر

اگر برای خرید میز اداری شرکتی  و خرید بهترین میز اداری برای محیط خود و یا سایر دکوراسیون اداری نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره خرید دارید حتما با متخصصان ایستا تماس بگیرید.

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید