مزایای روانشناختی داشتن میز مرتب + میز مناسب کار

انتشار : 1400/07/11
بروزرسانی : 1402/09/21
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 7 دقیقه

کدام یک بهتر است؟ میز مرتب یا میز شلوغ؟ این سوال فوق العاده ای است! بحث درباره اینکه کدام یک بهتر است سالهاست ادامه دارد و صادقانه بگویم، دانشمندان هنوز به نتیجه ای نرسیده اند. با این حال، داشتن یک فضای کاری تمیز و منظم و داشتن میز اداری مرتب، مزایای فوق العاده‌ای را به ارمغان می‌آورد. برای یادداشت برداری فضایی روی میز خود خالی کنید و اجازه دهید با مزایای روانشناختیِ داشتن یک میز مرتب و منظم آشنا شویم.

میز مرتب اداری

همه افراد شیوه‌های کاری متفاوتی دارند، از جمله اینکه میز کار خود را چقدر تمیز (یا نامرتب) نگه می‌دارند. در حالی که برخی از شرکت‌ها سیاست‌های "میز مرتب" را اجرا می‌کنند، مطمئناً این یک قانون نیست. نظافت محیط کار به دو عامل بستگی دارد: نوع شغل و شخصیت شما. فضای کار شما می‌تواند مرتب و تمیز یا یک آشفتگی کامل باشد. سالم بودن و تمیزی مبلمان اداری محیط کاری شما تاثیر زیادی در مرتب نشان دادن محیط کاری دارد. نگه داری مناسب از مبلمان اداری و تجهیزات اداری محیط کاری می تواند در این مورد به شما کمک کند. اگر مبلمان و میز اداری قدیمی دارید و فعلا توانایی هزینه در این مورد را ندارید سعی کنید حداقل همه ی این محیط را تمیز نگه دارید.


بیشتر بخوانید:

چگونه ظاهر میز و مبلمان اداری را خوب نگه داریم


برای مثال این میزهای معروف را در نظر بگیرید!

مارک زاکربرگ - بنیانگذار فیس بوک

میز مرتب

استیو جابز - موسس اپل

 میز کار مرتب

مارک تواین - نویسنده کتاب ماجراهای تام ساویر و هاکلبری فین

 میز کار مرتب

در طول این سالها، نوابغ خلاق مانند آلبرت انیشتین نیز به دلیل دفاتر آشفته خود مشهور شده اند. بسیاری از افراد مبتکر موفق هستند، صرف نظر از اینکه میزشان تمیز یا آشفته باشد.

البته، این بدان معنا نیست که داشتن یک میز کار نامرتب راهی است که باید پیش بروید. بی نظمی معایبی دارد. در مورد فضای کاری شما، داشتن یک میز مرتب مهم است. نگاهی به آمار بیندازید!

میز آشفته در مقابل میز مرتب

به طور کلی، یک میز بی نظم منجر به اسناد بی جا، اطلاعات از دست رفته و بهم ریختگی می‌شود. تمیز نگه داشتن میز کار به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به استرس به ترکیب مورد نیاز خود، در زمان نیاز آن را پیدا کنید!

مزایای یک میز مرتب چیست؟

داشتن میز مرتب مزایای زیادی دارد. شما حرفه ای تر به نظر خواهید رسید و در وقت خود صرفه جویی می‌کنید زمان خود را صرف گشتن به دنبال فاکتور یا یادداشت‌های ملاقات نادرست نخواهید کرد. گذشته از مزایای محل کار، مطالعات نشان می‌دهد که یک میز منظم دارای مزایای روانشناختی نیز می‌باشد.

این مزایای روانشناختی شامل موارد زیر هستند:

  • این افراد غذاهای سالم تری انتخاب می‌کنند
  • بهبود ثبات روانی دارند
  • بهره وری محیط کاری بیشتری دارند
  • به احتمال زیاد بهتر می‌خوابند
  • تمرکز بهتر و بیشتری دارند
  • استرس کمتری دارند

از سوی دیگر، دانشگاه مینه سوتا دریافت که کارکنانی که دارای فضای کاری نامنظم هستند، در واقع ایده هایشان نسبت به کسانی که دفاتر مرتب دارند، خلاقانه تر است. این بدان معنا نیست که شما مجبور هستید میز خود را نامرتب و کثیف کنید و ایده‌های خلاقانه را شروع کنید.

اگر شما شخصی هستید که برای همه چیز مرتب هستید، یک میز آشفته فقط استرس شما را افزایش می‌دهد. استرس بیش از حد می‌تواند بهره وری شما را کاهش دهد، خوابیدن را سخت تر کرده و پرخوری را افزایش دهد. با تمیز کردن میز کار، همه چیز را برعکس کنید!

چگونه میز خود را تمیز و منظم نگه داریم ؟

حالا که تصمیم گرفته اید یک محیط کار تمیز داشته باشید، چگونه با آشفتگی مقابله کنید؟ از این گذشته، رسیدگی به آن در بعد از ظهر بسیار زیاد به نظر می‌رسد.

نظم دهی به میز کار

این نکات ساده را رعایت کنید و میز کار شما در کوتاه ترین زمان تازه می‌شود!

نظم دهی به میز کار

یک باکس داشته باشید: در طول روز، مقادیر زیادی کاغذ یا فایل روی میز شما قرار می‌گیرد. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، همه آن‌ها را در یک باکس قرار دهید و هر زمان که وقت داشتید آن‌ها را در محل اصلی خود قرار دهید.

آنچه را که نیاز ندارید دور بریزید: آیا به طرح کلی 8 سال پیش نیاز دارید؟ احتمالا نه. هنگام مرور مجموعه ای از کاغذها، آنچه را که نیاز ندارید بازیافت کنید و کارهایی را که انجام می‌دهید ثبت کنید.

کاغذها یا پوشه‌های خود را با رنگ جداسازی کنید: هنگامی که اسناد در محل مشخص شده قرار می‌گیرند سریعتر پیدا می‌شوند. به عنوان مثال، فاکتورها می‌توانند در یک پوشه قرمز قرار گیرند، در حالی که برنامه‌ها می‌توانند در یک پوشه آبی قرار گیرند.

محل ذخیره سازی خود را برچسب گذاری کنید: آیا صدها مشتری دارید؟ شاید شما یک معلم با 7 کلاس مختلف هستید. با برچسب زدن پوشه‌های خود، فوراً می‌دانید فاکتورها یا تکالیف خانه دانش آموزان کجا هستند.


بیشتر بخوانبد:

افزایش بهره وری در محیط کار با 5 روش ساده


صفحه کلید، تلفن، ماوس و میز خود را ضد عفونی کنید: مطالعه ای که توسط یک کمپانی معتبر انجام شده است نشان داد که صفحه کلیدها و میز اداری، میکروب بیشتری نسبت به بیشتر صندلی‌های سرویس بهداشتی دارند. با پاک کردن روزانه محل کار خود می‌توانید سالم بمانید.

فقط وسایل ضروری را روی میز بگذارید: شما نیازی به یک فنجان قهوه قدیمی یا ناهار نیمه خورده دیروز روی میز ندارید. برای موارد ضروری مانند خودکار، دفترچه و تقویم، فضا ایجاد کنید.

یک مکان مشخص برای ابزارها ایجاد کنید: قیچی، قلم، مداد، منگنه، هایلایتر، گیره کاغذ و... همه نیازمند جایگاه خود هستند. چه تراش، چه فایل اداری، چه سینی کاغذ مطمئن شوید که همه چیز جای خود را دارد.

روزانه نظافت کنید: در پایان هر روز کاری، 5 تا 7 دقیقه وقت بگذارید تا اتاقتان مرتب شود. شما شگفت زده خواهید شد که چقدر میز کار شما می‌تواند منظم بماند؛ فقط با مرتب کردن روزانه میز کار.

بعضی از روزها شلوغ است و ممکن است وقت نداشته باشید که لوازم خود را مرتب کنید. اما هنگامی که وقت خود را برای تمیز کردن میز خود اختصاص داده اید، مهم است که سعی کنید آن را به همین شکل نگه دارید.

میز اداری با کیفیت

در آخر، میز شما می‌تواند چیزهای زیادی در مورد اینکه شما کی هستید و چه شغلی دارید بیان کند. در اینجا در ایستا میزهای کارمندان ما در اکثریت مواقع مرتب و اورگنایز شده است زیرا میزهای ایستا برای هر نیاز شما راه حلی دارند و با خیال راحت می‌توانید برای هر وسیله ای مکان مناسب آن را بیابید بهترین میز اداری برای محیط کاری خود را می‌توانید در ایستا بیابید. برای انتخاب محصول مورد نظر به قسمت محصولات سایت مراجعه کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان و یا خرید میزاداری و پارتیشن اداری با ما تماس بگیرید. 02188701330

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید